Comptes públics
El Govern aprova els criteris per prorrogar els Pressupostos
La mesura, que manté els crèdits del 2017, regirà mentre no hi hagi uns comptes aprovats
zentauroepp45805158 el vicepresident del govern pere aragon s durant una inter181108111250 /
El Govern ha aprovat el decret que conté els criteris per a l’aplicació de les pròrrogues dels pressupostos de la Generalitat del 2017 per al 2019, ja que els comptes del 2018 no van entrar en vigor.
El decret permet garantir el funcionament de l’administració de la Generalitat i la prestació delsserveis públics mentre no s’aprovi un nou pressupost.
El departament de la Presidència ha assegurat, en un comunicat, que els pressupostos prorrogats compleixenamb l’objectiu d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera establerts en la normativa vigent, i per això les despeses de personal s’ajusten a les dotacions previstes a 31 de desembre del 2018.
Respecte a la resta de capítols del pressupost, del 2 al 9, es prorroguen els crèdits inicials del 2017. El vicepresident i conseller d’Economia, Pere Aragonès, ja va admetre fa dos dies que el Govern hauria de recórrer a una "pròrroga tècnica" dels pressupostos de la Generalitat durant "les primeres setmanes de l’any", fins que es puguin tirar endavant els comptes per al 2019, el projecte dels quals s’està ultimant.
D’altra banda, el Govern ha aprovat el decret de reestructuració del Departament d’Empresa i Coneixement, que dona més rellevància a les polítiques d’universitats, investigació i innovació.
En aquesta línia, el decret crea una tercera direcció general en el si de la Secretaria d’Universitats i Investigació que s’encarregarà de dirigir, impulsar i coordinar el futur Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement.
Notícies relacionadesEn les úlitmas setmanes, l’Executiu català s’ha marcat com a objectiu un dèficit del 0,4% del producte interior brut (PIB), uns 960 milions d’euros. Amb aquesta meta en la ment, el vicepresident va reclamar a tot el sector públic que restringís despeses i demorés inversions.
Aquesta mateixa setmana, Aragonès va presentar a sindicats i patronals les línies generals del projecte de Pressupostos de la Generalitat per a l’any que ve. Segons les dades facilitades per Economia als diferents actors convocats, la despesa total augmentarà un 6,8%, és a dir, 1.660,2 milions d’euros més fins a un total de 26.102,2 milions. En concret, en partides socials l’increment serà superior, del 7,7%.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- El culte a la bellesa i l’era atòmica, estrelles del CCCB
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
