BCN s’encamina a alternar el seu GP d’F1 amb dos circuits

Spa-Francorchamps (Bèlgica) i Portimao (Portugal) s’alternarien amb Montmeló. Madrid sí que serà seu estable els pròxims 10 anys.

BCN s’encamina a alternar el seu GP d’F1 amb dos circuits
1
Es llegeix en minuts

Les negociacions que manté la Generalitat amb la FOM (Formula One Management) per a la renovació del gran premi que des de 1991 se celebra al Circuit de Barcelona, de manera ininterrompuda, s’encaminen cap a l’alternança amb altres traçats europeus. En aquest escenari, Spa-Francorchamps (Bèlgica) i Portimao (Portugal) es podrien alternar amb Montmeló els pròxims anys, mentre que Madrid, sense rotació i amb un contracte a 10 anys (2026-2035), seria la seu del GP d’Espanya i el principal referent de l’F1 al país.

L’opció de l’alternança era sobre la taula des del principi i era la més viable segons els gestors de l’F1, els nord-americans Liberty Media. Des de la Generalitat insistien en un acord a llarg termini i de continuïtat, similar a l’adjudicat a Madrid, per rendibilitzar la forta inversió de 50 milions d’euros en obres de millora i modernització empreses al Circuit des del 2022.

Anys alterns

Un dia després de l’anunci que Portugal recuperarà el seu GP el 2027 i el 2028, una informació publicada ahir per La Vanguardia afirma que Barcelona i l’F1 han pactat una renovació per tres temporades i en anys discontinus (2028, 2030 i 2032), alternant-se amb el GP Bèlgica a Spa-Francorchamps, que al gener va oficialitzar un acord de quatre curses en sis anys, també en anys alterns (2026, 2027, 2029 i 2031).

Fonts de la Generalitat asseguren que, tot i que les converses amb Liberty i el seu president, Stefano Domenicali, estan molt avançades, "no s’ha signat cap acord, i fins que les condicions no estiguin tancades al cent per cent, no hi haurà anunci". En la mateixa línia, des del Circuit insisteixen: "No tindrem notícies sobre la renovació aquest 2025".

Notícies relacionades

Extraoficialment, les parts reconeixen que la possibilitat que el 2027 coincideixin tres grans premis a la península Ibèrica (Madrid, Portimao i Barcelona) és improbable. En cas de confirmar-se aquesta possibilitat, el Gran Premi de Barcelona-Catalunya, nova denominació per a la cita del 2026 (del 12 al 14 de juny), perdria la següent edició del 2027, i es trencaria una tradició de 36 anys seguits en el calendari de l’F1.

Fira Circuit, societat gestora del Circuit de Catalunya, va assumir l’explotació de les instal·lacions, propietat de la Generalitat (en un 78%), l’1 de gener passat.