Competència

La CNMC obre expedient a Adidas per clàusules abusives als seus franquiciats

La marca esportiva els hauria prohibit la venda 'online' i la venda creuada

 

  / MICHAELA REHLE / REUTERS

1
Es llegeix en minuts

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha obert un expedient sancionador a Adidas Espanya per considerar que ha dut a terme pràctiques restrictives de la competència amb els seus franquiciats a l’imposar-los clàusules "desproporcionades", com, per exemple, prohibir-los la venda ‘online’.

En un comunicat, l’ens regulador nacional assegura que la coneguda marca esportiva hauria inclòs clàusules restrictives a la competència en alguns contractes dels seus franquiciats, entre les quals ressalta la prohibició de la venda ‘online’ i les vendes creuades, això és quan el venedor ofereix al client altres productes complementaris que desitja comprar.

La CNMC també es planteja la possibilitat que Adidas hagi pogut obligar els franquiciats a revendre els seus productes a un preu determinat.

Notícies relacionades

Segons explica el comunicat, aquest expedient s’inicia després d’una denúncia interposada davant d’aquest organisme i la seva conseqüent investigació per determinar si existia justificació o no per incoar un expedient. Un cop portada a terme la investigació, el superregulador considera que sí que hi ha indicis que la marca hagi incorregut en conductes prohibides per la Llei de Defensa de la Competència (LDC) i del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE).

No obstant, això no prejutja el resultat final, s’inicia ara un període màxim de 18 mesos per a la instrucció de l’expedient i per a la seva resolució per la CNMC.

Temes:

Competència