frau laboral
La Seguretat Social perd 130 milions a l'any per les hores extres impagades a la banca

zentauroepp10239064 madrid 29 03 2009 economia esta tarde el banco de 180827170753 /
Les hores extraordinàries que el sector financer no abona als treballadors suposen una pèrdua d’uns 130 milions d’euros a l’any per a la Seguretat Social, segons ha denunciat aquest dilluns la Federació de Serveis, Mobilitat i Consum de la UGT. Prenent com a base un salari net mensual de 1.022 euros (amb pagues prorratejades) i tenint en compte que més d’un 40% de les hores extraordinàries que es fan a Espanya no es paguen als treballadors, no es cotitzen a la Seguretat Social ni es reté el corresponent IRPF, el sindicat xifra la pèrdua d’ingressos de la Seguretat Social en gairebé 1.000 milions d’euros anuals.
D’aquesta quantitat, entorn del 13,7% correspon a les entitats del sector financer, uns 130 milions d’euros anuals, segons ha explicat la UGT aquest dilluns a Madrid. El sindicat, juntament amb altres organitzacions sindicals, recorda que ha demandat les entitats financeres davant de la Inspecció de Treball i davant dels tribunals de justícia pel tema de les hores extraordinàries.
El 15 de novembre que ve tindrà lloc a Luxemburg, a la seu del Tribunal de Justícia Europeu, la vista per la interlocutòria que ha elevat a aquest Tribunal l’Audiència Nacional per una demanda dels sindicats a Espanya contra el Deustche Bank.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents