Privacitat i noves tecnologies
Vinted s’arrisca a violar la llei al fer servir fotos d’usuaris per a la seva IA
Malgrat la normativa de la UE, la plataforma de venda de segona mà aplicarà el canvi de condicions des del 8 de setembre
El 6 d’agost passat, Vinted va informar via correu electrònic els més de 70 milions d’usuaris que utilitzen la plataforma de compravenda de roba i altres articles de segona mà que havia aplicat "canvis importants" en els seus termes i condicions. A partir del 8 de setembre, la companyia lituana aconseguirà els drets de totes les fotografies, vídeos i descripcions pujades al sistema i els utilitzarà per desenvolupar i entrenar els seus models d’intel·ligència artificial. "Al pujar el teu contingut, ens concedeixes a nosaltres i a les filials de Vinted una llicència mundial, no exclusiva, lliure de regalies (és a dir, sense cap pagament per la nostra part), perpètua (o durant la vigència dels drets aplicables), transferible i subllicenciable per utilitzar el teu contingut", diu l’apartat número 5 de les seves noves polítiques.
Els usuaris no s’hi podran oposar. "Aquests són ara els termes i condicions predeterminats, i l’única manera de no acceptar-los és no utilitzar Vinted", explica la companyia, consultada per EL PERIÓDICO.
La falta d’una opció que permeti als usuaris desactivar l’explotació dels seus continguts per a la IA podria violar el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), que vetlla per la privacitat dels ciutadans de la Unió Europea. "Aquesta és la part que més grinyola dels nous termes i condicions, haurien d’indicar clarament i de forma simplificada als usuaris com poden exercir el seu dret a oposició", valora l’advocat Jorge Morell Ramos.
- Iria Domínguez, psiquiatra y presidenta de ACPSM: "La societat no ens permet parar, si pares et quedes al marge”
- Alcaraz: "Ferrero i jo continuem sent amics. Hi ha bona relació"
- Al-Attiyah fulmina el somni de Roma i sentencia el Dakar
- El Barça naufraga en una nit calamitosa sense atac ni defensa
- Vermut i plebiscit per a Florentino i per al vestidor
