ADEU A LA GANGA

Amazon Prime puja de preu un 80% i costarà 36 euros a l'any

Es mantindrà el preu de 19,95 euros fins al 2 d'octubre als que estan en període de prova o hagin de renovar

FILE PHOTO - Amazon boxes are seen stacked for delivery in the Manhattan borough of New York City, U.S. January 29, 2016. REUTERS/Mike Segar/File Photo

FILE PHOTO - Amazon boxes are seen stacked for delivery in the Manhattan borough of New York City, U.S. January 29, 2016. REUTERS/Mike Segar/File Photo / MIKE SEGAR (REUTERS)

3
Es llegeix en minuts
J. M. Berengueras

Males notícies per alsclients  d’AmazonAmazon Prime, la subscripció a la companyia que permet tenir enviaments gratuïts i accés a serveis com araPrime Video, puja de preu un 80%. El cost anual d’aquest servei serà de 36 euros a Espanya.

Els clients de la firma fundada per Jeff Bezos han començat a rebre aquest divendres un correu electrònic informant-los de l’increment de preu de la seva subscripció: dels 19,95 euros que es paga en l’actualitat a l’any es passarà a 36 euros anuals. A la pàgina web ja apareixen també les noves tarifes: 36 euros a l’any o una opció de pagament mensual per 4,99 euros cada quota.

La pujada s’aplicarà des d’avui mateix per als nous clients: si no són membres de Prime i volen subscriure-s’hi, hauran de pagar els 36 euros anuals.

Nous preus d’Amazon Prime

Els clients d’Amazon Prime actuals que hagin de renovar la quota abans del 2 d’octubre pagaran els 19,95 euros del seu pla. L’any que ve, això sí, passaran a pagar 36 euros.

En canvi, els clients que hagin de renovar la subscripció el 3 d’octubre o més enllà, hauran de pagar ja 36 euros.

Finalment, si un client està disfrutant del mes gratis de Prime, es podrà subscriure per 19,95 euros el primer any.

Amazon Prime inclou avantatges com ara entregues el mateix dia a Barcelona i Madrid o l’endemà a tot Espanya, el servei de vídeo ‘online’ Prime Video i el servei de música Prime Music, a més de Photos, descomptes en bolquers, Amazon Pantry i Amazon Now, entrega de compres en dues hores a Barcelona o Madrid.

L’explicació d’Amazon

Fonts de la multinacional han reconegut que "no ha sigut una decisió fàcil". "Incrementar el preu de Prime no és una decisió que prenguem a la lleugera, ja que ens enorgullim d’oferir preus baixos a tots els nostres productes i serveis. A mesura que continuem millorant el valor de Prime i complim les creixents demandes dels clients, els avantatges que agreguem en aquests anys han augmentat i millorat", han explicat.

Les mateixes fonts han recordat que no s’ha elevat el preu de la subscripció del servei ‘premium’ des del 2015, i en aquests quatre anys s’han millorat i ampliat els beneficis per alsclients  Prime amb ofertes d’entreteniment amb Prime Video, Prime Music, que compta amb més de dos milions de cançons disponibles en streaming i per a descàrrega per escoltar sense connexió, o Prime Reading, les tres incloses al contracte sense cap cost addicional.

A més, la subscripció permet l’entrega en dues hores gratis amb Prime Now a Madrid, Barcelona i València en comandes que compleixin les condicions del servei, l’entrega el mateix dia gratis en més d’un milió d’articles a Madrid i Barcelona, i el servei Prime Photos, que permet l’emmagatzemament segur a Amazon Cloud.

A Espanya des del 2011

El servei premium d’Amazon va aterrar a Espanya el 2011 a un preu de 14,95 euros l’any, que el 2015 es va elevar als 19,95 euros actuals. Des d’aleshores la multinacional nord-americana ha duplicat la selecció de productes Prime a Espanya amb milions d’incorporacions.

Pla mensual de 4,99 euros

Notícies relacionades

Per als que no vulguin fer la subscripció anual, Amazon va llançar a començaments d’any un nou pla mensual per a Prime que té un cost de 4,99 euros i els mateixos avantatges, i que permet proporcionar flexibilitat i accessibilitat als seus clients, que poden organitzar la seva experiència Prime amb els terminis de pagament i el compromís que millor s’adapti a les seves necessitats.

Amazon, que compta a nivell mundial amb més de 100 milions de clients Prime, ha anat augmentant el preu del seu servei ‘premium’ en diferents països durant els últims mesos, i ja va apujar el preu de la subscripció anual als Estats Units, que va passar dels 99 dòlars als 119 dòlars.