Anar al contingut

inversions

Amazon preveu crear més de 400 llocs de treball al 22@ de Barcelona

El gegant del comerç electrònic instal·la a la ciutat un centre de R+D lingüístic i un altre de serveis empresarials

Eduardo López Alonso

JORDI COTRINA

Amazon preveu crear més de 400 llocs de treball al 22@ de Barcelona
Amazon preveu crear més de 400 llocs de treball al 22@ de Barcelona
Amazon preveu crear més de 400 llocs de treball al 22@ de Barcelona
Amazon preveu crear més de 400 llocs de treball al 22@ de Barcelona
Amazon preveu crear més de 400 llocs de treball al 22@ de Barcelona
Amazon preveu crear més de 400 llocs de treball al 22@ de Barcelona

/

Amazon ha apostat pel districte 22@ de Barcelona per instal·lar-hi un centre d’investigació per al desenvolupament língüístic dels seus portals i un altre de serveis empresarials. En conjunt preveu crear uns 400 llocs de treball, dels quals ja se n’han concretat 240. A més, es crearan uns 140 llocs de treball més entorn de la nova divisió de Machine Learning, o tècniques d’intel·ligència artificial per al desenvolupament de les eines de recerca d’Amazon. La capacitat de l’edifici del carrer de Tànger de Barcelona és d’uns 500 treballadors. 

Coloraines i 'american style'

En aquesta obsessió col·lectiva per ressituar Barcelona al mapa de les ciutats modernes dedicades al sector serveis, Amazon ha pres partit clarament. El gegant del comerç electrònic a la ciutat importa el seu estil de coloraines i gespa artificial, un ‘american style’ que, trufat amb energia barcelonina, promet dotar d’aires més tecnològics un barri 22@ que compleix la majoria d’edat. I l’edifici es converteix en la carcassa d’un projecte que situa BCN en un eix del comerç mundial.

Els professionals d’Amazon arriben a Barcelona plens de vitalitat. Els 100 milions en inversions que acumula el gegant nord-americà a la ciutat són una aposta clara que, al marge de magatzems i logística, vol portar també enginyers i teòrics de la intel·ligència artificial d’alt nivell.

Enginyers del llenguatge

Hugo Zaragoza, científic de 'Machine elearning’, és el líder de l’equip d’investigadors d’Amazon a Barcelona. La seva funció és "ensenyar les màquines a adaptar-se a la complexitat", i complementar les funcions d’intel·ligència artificial que permeten preveure patrons de comportament de compra dels consumidors amb eines d’interpretació del llenguatge.

Hugo Zaragoza, a l’esquerra, a les instal·lacions de Barcelona. / jordi cotrina

En definitiva, millorar la qualitat del cercador per facilitar trobar allò que es busca o que es desitja. El seu equip es configurarà amb 140 enginyers que treballaran de la mà amb altres de situats als EUA, la Xina o al Japó.  

Més empreses

En la presentació de les noves instal·lacions d’Amazon a Barcelona, Koro Castellano, membre del comitè de direcció de l’empresa a Espanya, va ressaltar que la companyia manté un creixement anual del 75% en nombre d’empreses espanyoles que venen els seus productes a través d’Amazon, el 21% de les quals amb seu a Catalunya. El 79% d’aquestes empreses amb vendes a Amazon són exportadores i han aconseguit que el 40% dels seus ingressos provinguin d’aquestes exportacions, un percentatge superior a la mitjana. Amb estil de consolidada presentadora d’una Prime TV, la directiva de Kindle va ressaltar que l’objectiu de la multinacional és consolidar a Barcelona un centre d’excel·lència, crear ocupació de qualitat i captar capital humà capaç d’impulsar la companyia. 

Cercle virtuós d’Amazon

Ja fa temps que Amazon va deixar de tenir com a objectiu prioritari la venda de llibres. Ralf Herbrich, director d’intel·ligència artificial, va descriure el nou paradigma: "Ser el centre de l’activitat del consumidor". La intel·ligència artificial i el control de dades a escala massiva permet a Amazon detectar tendències de compra abans que es produeixin. És el que Herbrich descriu com el cercle virtuós de l’univers Amazon, que tendeix a créixer sense fre ajudat pels interessos conjurats de venedors i compradors, d’eines de recerca i d’oferta. D’aquest èxit es deriven cada vegada menors costos d’estructura i preus de venda més baixos que realimenten el negoci d’Amazon, que arriba per quedar-s’hi.