resultats

Audi registra uns beneficis de 2.380 milions el primer semestre

La firma espera que la nova normativa de control d'emissions impacti en els comptes el segon semestre

zentauroepp43072512 people gather around audi q5 l 45 tfsi quattro displayed dur180803115530

zentauroepp43072512 people gather around audi q5 l 45 tfsi quattro displayed dur180803115530 / DAMIR SAGOLJ

1
Es llegeix en minuts

El grup Audi ha comptabilitzat un benefici net de 2.380 milions d’euros el primer semestre de l’any, la qual cosa es tradueix en unincrement d’un 15,4% en comparació amb els 2.062 milions que va obtenir en el mateix període de l’exercici precedent, segons dades publicades per la companyia. El responsable de Finances, Tecnologies de la Informació i Integritat de la companyia, Alexander Seitz, ha assenyalat que la firma dels quatre cèrcols ha completat amb "èxit" la primera meitat de l’any, però ha assegurat que els pròxims mesos els "desafiaments" augmentaran per a la firma alemanya amb l’arribada del WLTP (nova normativa de control d’emissions) i la transformació de la seva cartera de producte.

El benefici operatiu de la marca germànica s’ha situat en 2.761 milions d’euros entre el gener i el juny, la qual cosa suposa un 3% més que la primera meitat del 2017, mentre que la facturació ha sigut de 31.183 milions d’euros, un 3,9% més. El retorn operatiu sobre les vendes ha assolit el 8,9%, igual que el primer semestre de l’any previ.

Per divisions, la d’automoció ha obtingut 2.718 milions de benefici operatiu fins al juny, un 2,8% més que el mateix període de l’any anterior, mentre que la de motocicletes ha comptabilitzat uns guanys operatius de 43 milions, un 13,1% més.

Audi ha matriculat 949.282 vehicles entre el gener i el juny a tot el món, un 4% més que els primers sis mesos de l’any passat, però preveu un impacte "negatiu" sobre les seves vendes en el segon semestre a causa de l’arribada del nou cicle d’homologació de consum i emissions (l’1 de setembre), així com per la renovació "més completa" de la gamma de producte de la història de la companyia.

Notícies relacionades

En el tercer trimestre d’aquest any arribarà el nou A6, la berlina més venuda d’Audi, i el Q8, mentre que tres mesos més tard farà la seva estrena mundial l’e-tron, totalment elèctric.

Així mateix, el fabricant ha destacat que, amb els nous A1 i Q3, també haurà d’emprendre canvis a la xarxa de producció a fi d’"optimitzar" les sinergies dins del grup Volkswagen. L’A1 passarà a fabricar-se a Martorell (Barcelona), que deixarà d’acoblar el Q3.