resultats
Audi registra uns beneficis de 2.380 milions el primer semestre
La firma espera que la nova normativa de control d'emissions impacti en els comptes el segon semestre

zentauroepp43072512 people gather around audi q5 l 45 tfsi quattro displayed dur180803115530 /
El grup Audi ha comptabilitzat un benefici net de 2.380 milions d’euros el primer semestre de l’any, la qual cosa es tradueix en unincrement d’un 15,4% en comparació amb els 2.062 milions que va obtenir en el mateix període de l’exercici precedent, segons dades publicades per la companyia. El responsable de Finances, Tecnologies de la Informació i Integritat de la companyia, Alexander Seitz, ha assenyalat que la firma dels quatre cèrcols ha completat amb "èxit" la primera meitat de l’any, però ha assegurat que els pròxims mesos els "desafiaments" augmentaran per a la firma alemanya amb l’arribada del WLTP (nova normativa de control d’emissions) i la transformació de la seva cartera de producte.
El benefici operatiu de la marca germànica s’ha situat en 2.761 milions d’euros entre el gener i el juny, la qual cosa suposa un 3% més que la primera meitat del 2017, mentre que la facturació ha sigut de 31.183 milions d’euros, un 3,9% més. El retorn operatiu sobre les vendes ha assolit el 8,9%, igual que el primer semestre de l’any previ.
Per divisions, la d’automoció ha obtingut 2.718 milions de benefici operatiu fins al juny, un 2,8% més que el mateix període de l’any anterior, mentre que la de motocicletes ha comptabilitzat uns guanys operatius de 43 milions, un 13,1% més.
Audi ha matriculat 949.282 vehicles entre el gener i el juny a tot el món, un 4% més que els primers sis mesos de l’any passat, però preveu un impacte "negatiu" sobre les seves vendes en el segon semestre a causa de l’arribada del nou cicle d’homologació de consum i emissions (l’1 de setembre), així com per la renovació "més completa" de la gamma de producte de la història de la companyia.
En el tercer trimestre d’aquest any arribarà el nou A6, la berlina més venuda d’Audi, i el Q8, mentre que tres mesos més tard farà la seva estrena mundial l’e-tron, totalment elèctric.
Així mateix, el fabricant ha destacat que, amb els nous A1 i Q3, també haurà d’emprendre canvis a la xarxa de producció a fi d’"optimitzar" les sinergies dins del grup Volkswagen. L’A1 passarà a fabricar-se a Martorell (Barcelona), que deixarà d’acoblar el Q3.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Amb l'abstenció del PSC El Parlament posa en marxa la comissió sobre l'espionatge i cita Marlaska, Robles i el CNI
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Successos D’Horta de Sant Joan a l’Empordà i Montserrat: els grans incendis que han castigat Catalunya les últimes dècades
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Proposició al Congrés El PP rebutja que Catalunya pugui recaptar l’lRPF i deixa la llei en mans dels socis d’investidura