comerç

La francesa Carrefour i la britànica Tesco s'alien

Les cadenes gestionaran conjuntament les seves relacions amb proveïdors

limay-036 1-2

limay-036 1-2

1
Es llegeix en minuts

La cadena francesa de distribució minorista Carrefour, la més gran del sector al Vell Continent, i la seva competidora britànica Tesco, l’empresa més gran ‘retail’ del Regne Unit, han acordat formar una "aliança estratègica a llarg termini" durant un període inicial de tres anys per gestionar conjuntament les seves relacions amb proveïdors i millorar els marges de compra, segons han informat els dos gegants europeus del comerç minorista.

L’aliança, que sembla que es formalitzarà en un termini de dos mesos i es regirà per un marc operacional durant un període de tres anys, cobrirà la relació estratègica amb proveïdors globals, així com la compra conjunta de productes de marca pròpia i altres béns diferents de la mercaderia oferta al públic.

Segons les dues multinacionals, aquesta col·laboració els permetrà millorar la qualitat i l’elecció de productes a disposició dels clients, amb preus fins i tot més baixos, cosa que augmentarà la seva competitivitat per contrarestar l’empenta de competidors com Amazon o cadenes de supermercats de descompte com les alemanyes Aldi Lidl.

Tesco i Carrefour han remarcat que cada una continuarà treballant respectivament amb els seus proveïdors en l’àmbit local i nacional.

Complementaris

Notícies relacionades

"Aquesta aliança estratègica entre Carrefour i Tesco representa un gran acord i combina l’experiència de compra de dos líders mundials, complementaris geogràficament, amb estratègies comunes", ha declarat Alexandre Bompard, president i conseller delegat de Carrefour Group, i també ha destacat que aquesta col·laboració permet a Carrefour assolir una fita en la implementació de la seva estratègia.

D’altra banda, el conseller delegat de Tesco, Dave Lewis, ha expressat la seva satisfacció amb l’acord assolit, i ha destacat que aquesta aliança estratègica servirà per millorar la capacitat d’elecció, la qualitat i el valor per als clients.