17 febr 2020

Anar al contingut

indústria del motor

El nou president de Volkswagen reestructurarà l'empresa

Esquitxat per l'escàndol del 'Dieselgate', el fabricant alemany anuncia la reagrupació de les seves marques i la sortida a borsa del seu negoci de camions i autobusos

Carles Planas Bou

El nou president de Volkswagen reestructurarà l'empresa

Denis Balibouse

Poques hores després que es fes oficial el seu ascens com a nou president mundial de Volkswagen (VW) en substitució de Matthias Müller, Herbert Diess ja ha apuntat a un canvi per al gegant automobilístic alemany. En una carta dirigida als seus empleats, el consorci alemany explica que s’accelerarà la transformació del grup per ser més eficients, un nou canvi després de donar per superat un escàndol, el dieselgate, que continua esquitxant la marca.
    

Amb la reestructuració decidida a la reunió extraordinària de dijous, el primer fabricant mundial passarà a classificar les seves marques pel preu dels vehicles en tres grups. Volum inclourà Volkswagen, Skoda, Seat, vehicles industrials lleugers i serveis de mobilitat; Premium representarà Audi i Suprepremium agruparà Porsche, Bentley, Bugatti i més endavant Lamborghini, les seves marques més luxoses.

SIS UNITATS

El consell de supervisió del Grup Volkswagen també va decidir la creació de sis unitats operatives i la regió de la Xina. El consell està format pels principals accionistes (Porsche i Piëch, l’Estat de Baixa Saxònia i l’emirat de Qatar) i els treballadors.
    

A més a més d’una qüestió estratègica, els canvis al capdavant de Volkswagen també responen a un rentat d’imatge per afrontar els incessants escàndols sobre les males praxis de la casa, que van des de la manipulació de fins a 11 milions de vehicles amb emissions contaminants superiors a les permeses fins a l’ús de conills d’Índies humans per a experiments.
    

Entre els nous canvis anunciats per Diess, el poderós fabricant alemany ha donat a conèixer que està preparant la sortida a borsa del seu negoci de camions i autobusos (Volkswagen Truck and Bus), creat fa tres anys. Amb aquesta decisió, l’empresa de Wolfsburg pretén augmentar les seves possibilitats de finançar-se al mercat per ser més flexibles de cara a inversions futures i per «millorar la capacitat d’innovació», segons ha afirmat el conseller delegat de la seva divisió industrial, Andreas Renschler.
    

Com ha detallat la firma alemanya, per poder realitzar aquest pas abans haurà de convertir aquesta part del seu negoci en una societat anònima per després passar a ser una societat europea. L’any passat aquesta divisió va vendre fins a 205.000 vehicles industrials.

DUBTES A SEAT

Els canvis generen dubtes respecte a la filial espanyola Seat. Francisco Javier García Sanz, que va ser fins aquest dijous un dels directius espanyols amb un càrrec de més responsabilitat en una gran corporació internacional, deixa el càrrec de vicepresident mundial de Compres de VW, que ha ocupat durant 17 anys, i de president del consell d’administració de Seat.
    

En aquests últims 17 anys com a màxim responsable de Compres del consorci bavarès, García Sanz ha acumulat un fons de pensions per la seva feina de 22,54 milions d’euros. En l’últim exercici, va rebre una remuneració de més de 5,6 milions d’euros. Des de la companyia li atribueixen un paper de «lideratge» i «fonamental» per superar el dieselgate.