nous negocis

Totes les assegurances al mòbil

Brokoli reuneix les pòlisses contractades pel consumidor en una sola 'app' per facilitar-ne la gestió

La companyia va tancar recentment una ronda de finançament de 550.000 euros

zentauroepp41387014 brokoli171221174834

zentauroepp41387014 brokoli171221174834 / RICARD FADRIQUE

2
Es llegeix en minuts
Patricia Martija

Totes les assegurances en una sola aplicació. La start-up Brokoli posa a la disposició dels usuaris totes les pòlisses que tenen contractades en una sola plataforma, i en presenta la informació de forma fàcil i segura. Un canvi que els clients agraeixen. «Hi ha moltes apps de companyies, però els consumidors només en volen tenir una», explica Sara Benslaiman, cofundadora i directora comercial de Brokoli. Això facilita la gestió de les assegurances. A més, l’aplicació compta amb eines que simplifiquen els tràmits relacionats amb pòlisses. 

Destaca el xat per resoldre dubtes. No només per a pòlisses ja contractades, sinó també per a altres de noves que es vulguin adquirir. En l’equip de 12 persones de l’empresa, hi ha assessors titulats per atendre els dubtes dels usuaris. Aquesta atenció està disponible contínuament. Brokoli complementa els consells dels seus empleats amb la integració de la intel·ligència artificial a l’app. Això permet als clients usar el xat els set dies a la setmana a qualsevol hora.

 

També compten amb un sistema per avisar l’usuari quan ha de renovar el contracte d’una assegurança. El client només ha d’activar l’opció d’alerta. Una altra de les seves funcions estrella és la vareta màgica. Al punxar aquesta opció, pot treure o pujar la foto de l’objecte que vol assegurar i la firma n’hi dona un pressupost. Una eina que ajuda molt. «Hem tingut algun client que no sap quant val un objecte», detalla Marcos Aubeso, cofundador i conseller delegat de la start-up tecnològica.

Independència de les asseguradores

L’empresa reivindica la seva independència de les asseguradores. Segons Brokoli, en el servei de prevenda, venda i postvenda realitzada en la seva aplicació no hi influeix l’interès de promocionar cap oferta en particular. L’atenció s’adequa a les necessitats de cada client. El focus al client i el fet de ser una empresa tecnològica els ha facilitat l’èxit. En quatre mesos, van sumar 2.000 usuaris. El projecte va començar al juny, però es va constituir com a corredoria al setembre.

Notícies relacionades

A més, al desembre van tancar una ronda de finançament de 550.000 euros. Entre els nous socis inversors es troben importants actors d’aquest sector com dues de les corredories més destacades que hi ha a Espanya. També han apostat per la start-up inversors com Carlos Blanco, Lanai Partners i la família Fajula Chopo (Grupo OCA) i els tres fundadors. L’empresa destinarà els diners a millorar la tecnologia i a màrqueting. El seu objectiu: estar connectats amb la majoria de les asseguradores i oferir un servei encara més immediat.

Aubeso troba la raó d’aquest interès en el fet que «només l’1% del sector està a internet perquè les corredories són un negoci molt local». Benslaiman hi afegeix que «els inversors espanyols han entès que fa falta un canvi en el tediós i analògic sistema assegurador». L’aplicació està disponible a tot Espanya, tant en iOS com en Android. De moment, volen consolidar el negoci aquí, però no descarten la internacionalització.