MODA

Mango entra per primera vegada en números vermells i perd 61 milions el 2016

La caiguda de les vendes, les inversions realitzades i l'impacte negatiu del canvi de divises afecten els resultats de la firma de moda

2
Es llegeix en minuts
El Periódico / Barcelona

La cadena de moda Mango ha entrat en números vermells per primera vegada en la seva història, després de tancar el 2016 amb unes pèrdues de 61 milions d'euros, davant els 4 milions de benefici de l'any anterior, a causa de la caiguda de les vendes, les inversions realitzades i l'impacte negatiu del canvi de divises.

La companyia va arribar l'any passat a una facturació de 2.260 milions d'euros, gairebé un 3% menys que el 2015, conseqüència principalment de l'"atonia" del mercat en el primer semestre, ja que a la segona part de l'exercici l'activitat va remuntar.

El 79% de les vendes van correspondre al mercat internacional, segons ha informat avui Mango. L'ebitda (benefici brut d'explotació), per la seva part, va caure més d'un 54%, fins a situar-se en 77 milions d'euros, davant els 170 de l'any anterior.

Per sota de les expectatives

Mango assegura que el resultat de l'últim exercici s'ha vist afectat per unes vendes "per sota de les expectatives" en el primer semestre, per la implantació del pla de transformació del negoci i pel comportament d'algunes divises "clau" per a la companyia, com la revalorització del dòlar o la depreciació de la lira turca i el ruble rus.

Així mateix, la marca ha mantingut un fort ritme inversor amb la remodelació de les seves botigues i la posada en marxa del seu nou centre logístic mundial a Lliçà d'Amunt.

Mango assenyala, no obstant, que el setembre del 2016 l'evolució del negoci va canviar "radicalment" i que es va registrar un creixement de la xifra de vendes, cosa que el porta a pensar que aquest 2017 tornarà a entrar en beneficis.

"El 2016 hem aprofundit en el procés de transformació del model de negoci de la companyia, cosa que ha comportat una rebaixa en l'ebitda i, en conseqüència, un sacrifici en el benefici d'aquest any", ha apuntat el vicepresident executiu de Mango, Daniel López.

"Els primers resultats d'aquesta decisió ja són visibles des del setembre del 2016 i ens fa ser optimistes de cara al 2017", ha afegit.

En l'últim any, Mango també ha avançat en la professionalització de la seva estructura directiva, reforçant el seu comitè executiu amb la incorporació de nous directius en les àrees de 'retail', producte, client i tecnologia.

"Disposem de les persones adequades perquè Mango continuï formant part del grup de les grans multinacionals del sector de la moda", ha subratllat López.

Venta 'on line'

El que sí que funciona bé, i cada vegada millor, és la venda 'on line' de Mango, que l'any passat va créixer un 25,6 %, fins a arribar a la xifra de 294 milions d'euros, cosa que suposa el 13 % del total de la facturació.

La firma s'ha fixat com a objectiu que l'any 2020 el canal de comerç electrònic arribi al 20 % del total de la facturació.

L'últim any, Mango ha impulsat l'obertura de megatbotigues, amb una superfície mitjana de 1.100 metres quadrats, en paral·lel al tancament d'establiments de menor dimensions.

Mango va finalitzar el 2016 amb 191 megabotigues, 24 d'elles obertes en l'últim any.

Notícies relacionades

El grup comptava al tancament del 2016 amb 2.217 botigues, després d'haver decidit no renovar l'acord amb la firma JC Penney als Estats Units, amb qui Mango tenia uns 440 petits espais de venda.

La multinacional, amb seu a Barcelona, està actualment present en 110 països, on disposa d'una superfície de venda global de 798.000 metres quadrats.