HISTÒRIES MÍNIMES

Ulleres amb esperit nòrdic

Velkominn aspira a revolucionar el mercat amb uns dissenys simples i preus assequibles

fcasals39483860 velkominn170728202628

fcasals39483860 velkominn170728202628

2
Es llegeix en minuts
Patricia Martija / Barcelona

Velkominn, propietat de l’empresa Time to Connecting Markerts, és la marca d’ulleres de sol de tres amics. La passió que senten per ella es nota en la seva forma d’explicar què busquen amb aquesta línia de productes i la cura i el temps que dediquen al disseny de cada model d’ulleres. En els dos aspectes es fixen molt en els països nòrdics. Admiren, sobretot, la revolució que van portar a terme els islandesos contra la banca i el poder polític després de la greu crisi financera. Per això, el nom de la seva empresa significa benvingut en islandès, com a tribut a l’esperit dels ciutadans d’Islàndia. 

    

No és l’única referència als països nòrdics a Velkominn. Les ulleres busquen un disseny artístic minimalista i pur, incloent sempre elements de la naturalesa: a vegades a través dels colors, altres incloent la fusta com a material i fins i tot imprimint-li la força d’aquesta. «Això no implica que girem l’esquena a la nostra societat mediterrània», apunta Nacho García, director creatiu.

    

La confluència entre els dos mons és imprescindible en les ulleres de Velkominn. «Simplement, agafem el millor de tots dos», explica García. Tampoc desitgen caure en els elements superflus, d’aquí la k invertida del logo, que representa el coneixement. I per contribuir-hi han invertit part dels 400.000 euros de beneficis que van obtenir el 2016 en projectes socials. 

Activitat diversificada 

Aquest resultat prové del primer any d’activitat de Time to Connecting Markets, una empresa que col·loca estocs d’altres companyies en plataformes de venda on line, creada per dos dels impulsors de Velkominn. «Sempre hem sigut molt emprenedors, cadascun pel seu costat estava buscant el soci ideal per muntar un projecte», admet Manel López, un dels fundadors de Time to Connecting Markets.

    

López i Carmen Santos van aprofitar la seva experiència prèvia per muntar aquesta empresa. Tot el capital que hi van invertir és propi, sent socis al 50% de l’empresa. Gestionen 65 marques i col·laboren amb una vintena de plataformes de venda de liquidació.

Com un embaràs    

«La Carmen sempre ha tingut al cap crear una marca, i ho planejàvem per potser al cap de cinc o sis anys», comenta l’emprenedor. Però no li va deixar ni un any per pair el començament de Time to Connecting Markets. «Va ser com un embaràs», riu Santos mentre ho explica. En nou mesos ja estaven preparant el llançament de Velkominn, en què van invertir uns 65.000 euros.

    

Venen, sobretot, a través de la seva pròpia pàgina web. Amb la seva primera col·lecció, que van presentar el maig del 2017, han fet estudis de mercat amb algunes plataformes de vendes d’estocs amb les quals ja col·laboraven.

    

En una d’aquestes campanyes, de 9.000 unitats, un total de 6.000 es van vendre a França, el país on més èxit estan tenint. A Espanya es van comprar 1.500 ulleres i 500 més a Itàlia. La resta es va disseminar entre diversos territoris, entre ells el Regne Unit.

Notícies relacionades

    

Per a aquest exercici esperen ingressar entre 200.000 i 300.000 euros amb la venda de les ulleres, que costen entre 80 i 100 euros, depenent del model. Amb la resta de les activitats de l’empresa preveuen facturar més o menys la mateixa quantitat.