La nova generació de consumidors

L'empresa Cooldys vol satisfer els interessos i necessitats de persones que han superat en plena forma els 55 anys d'edat

39213617 591

39213617 591 / ELISENDA PONS

2
Es llegeix en minuts
CARME ESCALES / BARCELONA

Disset milions de clients, usuaris, simpatitzants, fans… aquest és el potencial abast, avui a Espanya, dels serveis que ofereix Cooldys, una empresa que neix enfocant interessos i necessitats de persones que han superat els 55 anys d’edat en plena forma. Cada vegada són més. Es calcula que l’any 2050, el 40% de la població mundial tindrà 60 anys o més, i que el seu accés a internet serà molt més elevat que l’actual i, per tant, també ells multiplicaran les compres de productes on line en sectors com el de la moda, l’alimentació, els productes de bellesa i luxe o viatges. I Cooldys (www.cooldys.com) serveix tot això en safata pensant exclusivament en aquest col·lectiu.

Estil ‘cool’ per a ‘oldies’

Estil ‘cool’ per a ‘oldies’La seva filosofia s’allunya del paternalisme, combatent la discriminació per edat. «Fugim de les paraules vell, gran, fins i tot sènior. Per a nosaltres, el llenguatge és important», assenyala el CEO de Cooldys, Carlos Morales.

Fusionant els termes anglosaxons cool (guai) i oldies (grans), tres socis fundadors –Albert Domènech, de 53 anys, a càrrec de la direcció financera; Ignacio López, de 37, director d’operacions, i Carlos Morales, de 42, CEO de l’empresa– van posar en marxa el mes de març passat la plataforma que promou l’estil de vida actiu per a aquesta generació a la qual la discriminació per edat tendeix a silenciar. Ells es proposen donar-li veu i protagonisme, a més del seu reconeixement com a gran mercat emergent. «Volem acostar aquestes persones a l’entorn digital, mantenir-les al dia en tendències de moda, salut, oci i restauració i oferir-los la possibilitat de disposar dels millors advocats, serveis d’assistència, borsa de treball i consells per a una economia sanejada i segura», precisa Carlos Morales. «Cooldys ajudarà a reduir la bretxa digital amb un projecte dissenyat tenint en compte les necessitats dels nostres usuaris», afegeix.

Sense quotes

Notícies relacionades

Sense quotesLa plataforma és gratuïta, no té quota d’afiliació. «Tots els productes i serveis que ofereix suporten una comissió, diferent en cada cas, que s’inverteix directament en el desenvolupament de la companyia i a destinar-ne una part a projectes socials que millorin la qualitat de vida de les persones», explica el CEO de Cooldys. El model se sustenta en la venda de serveis personalitzats i dissenyats per al seu target o productes generalitzats, mitjançant integracions. Però l’usuari final efectua el pagament mitjançant la passarel·la de Cooldys.

Serveis jurídics i assistencials, gestoria, viatges, restaurants, activitats formatives i d’oci, moda, nutrició, salut i bellesa són alguns dels productes que ofereix la plataforma. Per a la seva posada en marxa, van tancar una primera ronda de finançament de 151.000 euros. «L’objectiu és arribar als 905.000 euros de facturació l’any 2019», diu Morales.