NOU SERVEI

Amazon obre un tercer centre logístic a Catalunya per competir amb els súpers

La companyia estrena a Espanya Amazon Pantry, una nova forma de fer la compra

amazon-centro-logistico-pantry-2

amazon-centro-logistico-pantry-2

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Amazon segueix apostant per Catalunya. La companyia ha anunciat aquest divendres la seva tercera inversió en centres logístics a Catalunya: després del centre a la ciutat de Barcelona i el futur bloc del Prat, la companyia obre una tercera infraestructura a Castellbisbal (Vallès Occidental), des d'on oferirà a tot Espanya un nou servei per fer la compra que estrena avui i que també competirà amb els súpersAmazon Pantry.

'Pantry' significa rebost en anglès, i el nou servei és precisament una nova manera de fer la compra de cara a omplir el rebost. Es tracta d'un servei que permet, segons ha anunciat la companyia, “comprar a preus baixos els productes bàsics per a la llar i rebre'ls còmodament a casa”.

A diferència de la venda de productes de supermercat que ja ofereix a la seva pàgina web o el seu servei Amazon Prime, Amazon Pantry permet als clients comprar les quantitats exactes dels productes que necessiten (una llauna o un paquet de cereals; quan en els altres serveis a vegades s'han d'adquirir 'packs' de molts més productes perquè l'enviament surti rendible o fer una comanda mínima en euros), amb una tarifa plana per cada caixa de 3,99 euros. Cada caixa d'Amazon Pantry té una capacitat de 20 kg o 110 litres (l'equivalent a un carro del supermercat), i els clients rebran la comanda en un o dos dies en 7.500 ciutats i pobles de la Península i les Balears.

El servei, disponible per als clients d'Amazon Premium, ofereix de sortida 3.500 referències de productes. En la compra, els clients veuran els productes amb el logo d'Amazon Pantry, i a l'afegir-los al cistell de consum, veuran com es comença a omplir una caixa virtual (en funció del volum i el pes dels articles elegits). Els usuaris poden esperar a omplir-la per rebre-la a casa o bé acabar la comanda en qualsevol instant i rebre-la l'endemà (en el cas de Catalunya).

NOVA INVERSIÓ

Notícies relacionades

Aquest servei només estava disponible fins ara als Estats Units, el Regne Unit, el Japó i Alemanya. Per oferir-lo, la companyia estrena avui un nou centre logístic a Catalunya, des d'on se servirà a tot Espanya i el sud d'Europa, segons fonts de la companyia. El centre s'ubica en una nau de Castellbisbal, en un edifici ja existent del Parc Empresarial Can Pelegrí. El centre s'estrena amb més de 50 empleats, encara que d'aquí tres anys espera arribar als 200 treballadors. L'edifici compta amb 28.000 metres quadrats. La companyia no ha xifrat la inversió en aquesta nova infraestrcutura, però fonts d'aquesta han assegurat que s'ha triat Catalunya fruit del "creixent nombre de compradors", el potencial de creixement de la regió i la bona ubicació geogràfica per servir "a tot Espanya i el sud d'Europa".

El nou centre és el tercer de la companyia a Catalunya, després de l'obertura del centre urbà de Barcelona dedicat a Prime Now (servei d'entrega en una hora de productes) i el centre que està en construcció al Prat, Prat de 63.000 metres quadrats, que es preveu que estigui operatiu la tardor del 2017 i que crearà 1.500 llocs de treball en tres anys.

Temes:

Amazon