La compra de Time Warner per AT&T accentua la concentració en el sector de l'entreteniment

La companyia de telecomunicacions més gran dels EUA tanca l'operació per 79.000 milions d'euros

rtapounet36007467 file   in this tuesday  may 26  2015 file photo  pedestrians161023094424

rtapounet36007467 file in this tuesday may 26 2015 file photo pedestrians161023094424 / Mary Altaffer

2
Es llegeix en minuts
Ricardo Mir de Francia
Ricardo Mir de Francia

Periodista

ver +

Bugs Bunny, Anderson Cooper i Wonder Woman ja poden fer les maletes, perquè canvien de casa. El  grup de telecomunicacions més gran dels EUA, AT&T, ha anunciat la compra de Time Warner per 85.400 milions de dòlars (79.000 milions d’euros). L’acord servirà per aparellar els serveis de telefonia, internet i televisió de pagament de la teleco amb productors d’entreteniment i notícies tan populars com HBO, CNN, TNT i els estudis Warner Bros. L’adquisició, pendent de l’aprovació pels reguladors, suposaria un pas més en la concentració de la indústria de l’entreteniment si es materialitza. 

    La telefònica s’ha compromès a pagar 107,50 dòlars per cada acció de Time Warner, molt més dels gairebé 80 dòlars que valien els seus títols uns dies abans. 

ASSUMIR EL DEUTE

Els accionistes de Time Warner cobraran la meitat del que s’ha estipulat en efectiu i la resta en participacions d’AT&T. Al preu acordat, s’hi ha d’afegir el deute que tenia el productor de continguts, de manera que l’operació es tancarà per 108.700 milions de dòlars (100.600 milions d’euros), l’adquisició de més envergadura de l’any als EUA. L’acord ha sigut ratificat per unanimitat pels dos consells d’administració.

    «Quan Jeff i jo vam començar a parlar, ens va quedar clar molt aviat que compartíem una visió molt similar», va dir dissabte el conseller delegat d’AT&T, Randall Stephenson, en una conferència telefònica de prem­sa referint-se a Jeffrey Bewkes, l’home al capdavant de ­Time Warner. «Creiem que Time Warner és líder indiscutible de continguts de pagament». L’acord permetrà a AT&T distribuir sèries com Joc de Trons per telèfons, tauletes i televisions, augmentant els seus ingressos per subscripció i publicitat.

Notícies relacionades

    El maridatge entre els dos sectors és un fenomen a l’alça. Comcast, un dels grans rivals d’AT&T, ha adquirit NBC Universal, mentre que Verizon, un altre dels seus competidors, aconseguia AOL, el Huffington Post i està en tràmits per comprar Yahoo. AT&T va intentar absorbir sense èxit el seu competidor T-Mobile el 2011, una operació que van frenar els reguladors de la competència, però va aconseguir inserir-se en el negoci de la televisió amb la compra de Direct TV per gairebé 49.000 milions. Per a finals d’any, pretén llançar un servei de televisió per streaming per temptar els usuaris sense subscripció de cable.

TELÈFON TRADICIONAL

Totes les companyies de telecomunicacions s’enfronten al desafiament de l’ús cada vegada més infreqüent del telèfon tradicional, així com a la competència creixent en el negoci dels cel·lulars. Comcast, dedicada fins ara a serveis d’internet i televisió per cable, pretén llançar aquest any un servei de telefonia mòbil. Entre els experts hi ha divisió d’opinions sobre l’impacte de la compra de Time Warner per AT&T. Alguns consideren que reduirà l’oferta per als consumidors. Per altres, s’expandiran els continguts en les plataformes mòbils. En opinió de Peter Csathy, conseller delegat de la consultora CREATV Media, «cada vegada són més els gegants que competeixen entre ells i l’arma per fer-ho són els continguts». 

Temes:

Empreses