DADES DE L'AGOST
Les grans empreses industrials de la Xina eleven els beneficis en el 19,5% interanual
L'augment dels vuit primers mesos de l'any dels guanys és del 8,4%, per l'alça dels preus i la rebaixa dels costos

jjubierre35075952 contaminacion china160812132215
Els beneficis de les grans indústries xineses van augmentar el 19,5% interanual a l'agost, la pujada més destacada en tres anys, fins als 534.800 milions de iuans (71.300 milions d'euros, 80.300 milions de dòlars), segons xifres oficials divulgades aquest dimarts.
L'increment supera l'augment interanual de l'11% registrat al juliol, indica l'Oficina Nacional d'Estadístiques. L'augment dels vuit primers mesos de l'any és del 8,4%.
L'oficina d'estadístiques atribueix la forta alça de l'agost a l'augment de la producció i les vendes, així com a la recuperació dels preus i els menors costos operatius.
Notícies relacionadesDe tota manera, es mantenen certs problemes, com el llarg temps que passa fins que les companyies cobren les vendes i l'encara delicada situació de les empreses en sectors amb excés de capacitat. Entre el gener i l'agost, un total de 33 dels 41 sectors industrials van registrar augments de beneficis sobre el mateix període de l'any anterior, que van ser especialment forts en els d'alta tecnologia (increment del 19,8%). En canvi, electricitat, exploració de gas i petroli i la producció d'energia van destacar entre els sectors amb pèrdues.
Els càlculs de l'oficina estatal es realitzen amb les empreses amb un ingressos anuals de més de 20.000 milions de iuans (2.670 milions d'euros, 3.000 milions de dòlars).
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig