SECTOR AERI
Iberia comença a negociar el nou ERO voluntari per a 1.000 treballadors
El president de l'aerolínia avisa que el comportament del mercat és pitjor del que esperaven

getthumbsbyfilename
Iberia comença aquest mes la negociació amb els sindicats d'un nou expedient de regulació d'ocupació (ERO) voluntari per a 1.000 treballadorsERO de diferents col·lectius, va avançar el seu president executiu, Luis Gallego.
Després de la sortida de 5.000 persones a través dels anteriors ERO i amb una plantilla de 16.500 treballadors, "encara hi ha algunes direccions que estan sobredimensionades sobre el que necessitem per poder competir eficientment", va explicar en una entrevista amb EFE.
Una part important de l'ERO afectarà l'àrea de Manteniment, on Iberia està portant a terme un procés de transformació, a fi d'assegurar un futur "exitós" d'aquesta divisió; les oficines centrals, on hi ha un excedent de personal per al nombre d'avions que té en comparació amb els competidors, i, en un grau inferior, el 'handling' (atenció a terra).
Iberia també considera posar una quota per als tripulants de cabina (TCP), ja que, al no haver-se produït l'esperat augment de capacitat, "se'ns ha generat un petit excedent que ens agradaria ajustar per ser més competitius", va indicar.
Encara que s'han recuperat rutes com San Juan de Puerto Rico o Johannesburg i s'han llançat Xangai i TòquioXangai Tòquio, l'aerolínia tenia previst un increment de capacitat "més agressiu", si el mercat hagués tingut un comportament millor, va apuntar.
La inestabilitat generada per la dificultat que passen algunes principals economies de Llatinoamèrica, els atacs terroristes a Europa, el 'brexit' (sortida del Regne Unit de la UE) o la falta de govern a Espanya "ens ha portat a ser prudents", va precisar el directiu.
Després de llançar el 2015 la primera convocatòria en onze anys per a la contractació de nous pilots i la incorporació de 175, "ja no està previst que n'entrin més. En el futur, es veurà", va indicar.
"És millor ser prudent" i el que s'ha de fer és "ajustar i rendibilitzar la capacitat que tenim", va precisar. De fet, Iberia ha deixat de volar a Istanbul, Lagos i Accra (Àfrica), i ha reduït les freqüències al Brasil i Veneçuela.
Gallego també va destacar l'esforç que suposa l'entrada en un nou mercat com la Xina, on el repte és "com fer rendible la ruta de Xangai amb factor ocupacional alt i ingressos no gaire alts", a causa de la competència d'altres operadors, principalment del Golf.
A Llatinoamèrica, a les dificultats d'algunes economies s'uneix un excés de capacitat per la caiguda del preu del petroli, que porta a una disminució dels ingressos.
"El repte és reduir els costos més enllà del que estan baixant els ingressos i així millorar el marge", va matisar, i va recordar que Iberia està "a mig camí de la rendibilitat que necessita per estar al nivell d'altres operadors a Europa".
L'objectiu és un retorn del capital invertit del 15%, pel 7% actual. "Intentarem aquest any millorar el nostre resultat, però en l'actual context no serà fàcil", va reconèixer.
ALENTIMENT
A Espanya, el procés de recuperació s'ha alentit per la incertesa política i encara que no hi ha problemes de demanda i l'arribada de turistes estrangers marca rècords, Gallego adverteix d'un deteriorament dels ingressos i explica que "és molt fàcil omplir els avions si es rebaixen els preus, però això no vol dir que això sigui rendible".
El 'brexit', va reconèixer Gallego, produirà certa inestabilitat a curt termini, però no afectarà l'aliança de British Airways i d'Iberia dins del grup IAG, com vaticina el president de Ryanair, Michael O'Leary.
A llarg termini, el 'brexit' "no canviarà els objectius d'IAG. Afectarà però, lògicament, s'arribarà a algun acord de forma que l'economia del Regne Unit i Europa segueixin col·laborant com fins ara", va insistir.
"L'estructura del grup ha sigut analitzada i no tindrem cap problema. De fet, creiem que és una estructura que a molts els agradaria poder replicar per la seva versatilitat i flexibilitat", va dir.
Notícies relacionadesUn altre repte que té Iberia són les pèrdues que genera el pont aeri (Madrid-Barcelona) per la competència de l'Ave, problema per al qual ja té pràcticament tancada una solució: "apalancar-nos en les diferents oportunitats que tenim dins del grup".
Al comptar amb diferents operadors, "sempre podem construir un producte molt més complet que en solitari", buscant sinergies entre tots: Vueling, Iberia i Air Nostrum, que pogués fer determinats vols amb menys demanda, va afirmar.
- Accident Una persona morta al centre comercial Via Sabadell en desprendre's un plafó de formigó d'una botiga
- Dos grups d’experts reformaran la DGAIA en un termini de tres mesos
- Ferran Corominas: "Vam jugar 10 minuts plorant, ens vèiem a Segona"
- Funció pública El Govern central promet als funcionaris pagar-los «ben aviat» la pujada salarial del 0,5% que els deu des de l’any passat
- "La sarna ja és un problema de salut pública entre els joves"
- POLICIA «Diverses persones» assassinen a trets a Madrid Andrí Portnov, assessor de l’expresident ucraïnès Ianukóvitx
- Església Lleó XIV nomena el barceloní Daniel Palau nou bisbe de Lleida
- Investiguen un home per llançar líquid corrosiu a dos gossos a Olot
- TÉ 28 JUGADORS El missatge de Guardiola al City: «Si no es redueix la plantilla me n’aniré»
- 96 pel·lícules Mor als 98 anys el director de cine Mariano Ozores