RELLEU EN TELEFÓNICA
Qui és Álvarez-Pallete, el futur president de Telefónica
José María Álvarez-Pallete López ha sigut proposat com a substitut de César Alierta en la presidència de Telefónica

dsc 5227-pallete
José María Álvarez-Pallete (Madrid, 1963) serà el pròxim president executiu de Telefónica. El directiu, que es va incorporar a la companyia el 1999, serà proposat per l'actual president de la firma, César Alierta, com el seu substitut en la reunió del consell d'administració de Telefónica que se celebrarà el pròxim 8 d'abrilCésar Alierta.
Álvarez-Pallete és llicenciat en Ciències Econòmiques per la Universitat Complutense de Madrid i la Universitat Lliure de Brussel·les. També és International Management Program per IPADE i Diploma d'Estudis Avançats per la Universitat Complutense de Madrid.
Álvarez-Pallete es va incorporar a Telefónica amb 35 anys, en el càrrec de director general de Finances de Telefónica Internacional. Va ser el febrer de 1999 i procedia de CEMEX (indústria de materials per a la construcció), on havia sigut responsable del departament de Relacions amb Inversors i Estudis i director financer per a Espanya. Mesos més tard va passar a ocupar la direcció general de Finances Corporatives a Telefónica.
BRASIL
Notícies relacionadesAmb l'arribada d'Alierta a la presidència l'any 2000, va ser confirmat en el seu càrrec i, posteriorment, el 2002, designat president de Telefónica Internacional i després president de Telefónica Llatinoamèrica, càrrec que va ocupar fins al seu nomenament com a president executiu de Telefónica Europa el 2011. També és membre del consell d'administració des del juliol del 2006. Sota el seu mandat a Telefónica Llatinoamèrica, la companyia va consolidar la seva posició en mercats tan rellevants per a la firma com el Brasil.
El 2012, Álvarez-Pallete va substituir Julio Linares com a conseller delegat de la companyia. Linares va presentar la dimissió per motius personals. Alierta va considerar llavors Álvarez-Pallete com el directiu més ben preparat per afavorir el relleu i posicionar una vegada més Telefónica a l'avantguarda, aquesta vegada del sector digital. Al mateix temps, Alierta va abordar una reestructura més a fons per configurar "una estructura organitzativa estable en el temps i preparada per competir internacionalment amb garanties d'èxit en un entorn d'exigència màxima".
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»