Oportunitats per als que saben mirar

2
Es llegeix en minuts
Xavier Salla
Xavier Salla

Director del Màster en Comunicació Digital i Noves Tecnologies de la Universitat Abat Oliba CEU.

ver +

En aquest país tenim cada any una oportunitat extraordinària amb el Mobile World Congress de conèixer les novetats tecnològiques vinculades al telèfon mòbil, que són, al seu torn, responsables de generar milers de llocs de treball i moure xifres de negoci marejadores.

Conèixer les tendències en aquest adinerat àmbit de negoci, i també de coneixement, suposa una oportunitat inigualable per dissenyar la millor estratègia professional, tant a nivell personal com d'empresa. Una mostra d'aquest coneixement estratègic i estrella de l'MWC 2016 és l'aposta per la realitat virtual. Mark Zuckerberg ha dit en aquest congrés: «La realitat virtual canviarà la forma com treballem i ens comuniquem». I s'ha pogut veure en diferents mitjans televisius la impactant imatge d'un nodrit grup d'assistents en un acte de Samsung, disfrutant d'una experiència totalment immersiva propiciada per les ulleres Gears VR. El creador de Facebook cataloga la realitat virtual com la següent plataforma social i no amaga la intenció de potenciar també els vídeos en 360 graus. Sens dubte, la creació de continguts per a aquesta classe de suports serà una tendència destacable aquest 2016 i font d'oportunitats per a una indústria que encara s'ha d'estructurar però a la qual se li augura una durada important.

Així sembla corroborar-ho el gràfic predictiu sobre tecnologies de la informació i la comunicació que porta a terme el prestigiós Institut Gartner, que vaticina una projecció d'entre 5 i 10 anys com a termini temporal d'auge i evolució per a la realitat virtual.

Noves aplicacions

La segona conclusió important que es pot extreure de l'MWC 2016 és que el mòbil es converteix en el centre universal de tota mena d'aplicacions que estan cridades a permetre dur una vida més còmoda als usuaris. El mòbil es transforma en un assistent que permet fer gestions com transaccions econòmiques amb la veu, pagaments, proporcionar cobertura a altres terminals telefònics reforçant el senyal, conèixer el nostre estat d'ànim i… ¡fins i tot permetre que puguem parlar per telèfon amb altres persones!

Notícies relacionades

Una altra novetat que s'ha pogut veure en aquest congrés, i que està cridada a crear tendències significatives, és l'enfocament convergent de les tecnologies pròpies de la telefonia mòbil orientades als vehicles. A l'espera que el cotxe sense conductor sigui un producte estandarditzat (segons diu Mark Fields, president de Ford, abans del 2020), els dispositius mòbils pretenen estar plenament integrats amb el vehicle de manera que enviar missatges o fer trucades sigui possible sense distreure l'atenció del conductor.

De forma paral·lela a l'MWC, concorren altres esdeveniments molt interessants vinculats a avenços tecnològics com en el 4YFN, lligat a l'emprenedoria, o l'IoT Stars, en què es poden veure futuristes innovacions proposades per start-ups.