AUTOMOCIÓ

Enginyers de VW confessen haver manipulat motors des del 2008

1
Es llegeix en minuts
CARLES PLANAS BOU / BERLÍN

Acusada per tots els flancs per haver manipulat els seus vehicles per esquivar els controls de gasos contaminants, Volkswagen comença a rebre crítiques des de dins. Ahir, el diari Bild va publicar les confessions de diversos enginyers de la casa, sense esmentar noms, que van reconèixer haver instal·lat el software trampós als cotxes des de l'any 2008.

Notícies relacionades

Després que es donés a conèixer l'escàndol, Volkswagen va reconèixer haver equipat els motors dièsel de fins a 11 milions de vehicles amb un dispositiu per falsificar les dades de contaminació, però va imputar la responsabilitat a «un petit grup de persones» i va suspendre del càrrec certs empleats. Segons els enginyers, era tècnicament impossible fabricar el motor EA 189 respectant els límits de contaminació sense sortir del pressupost destinat, i això va portar el grup a recórrer a les mentides.

Ara, el seu fraudulent modus operandi li passa factura i el castiga severament. La Fiscalia espanyola podria obrir aquesta setmana noves diligències contra la companyia. Segons el Welt am Sonntag, el nou president de la companyia, Hans Dieter Poetsch, va descriure a porta tancada l'escàndol com una «amenaça a la supervivència» de Volkswagen. Encara que autoritats com el president del Parlament Europeu, Martin Schulz, van remarcar que es tracta d'un «fort revés a l'economia alemanya», la cancellera Angela Merkel va voler treure ferro a l'assumpte i va assegurar que la reputació de la indústria del país no es veurà malmesa.

Temes:

Volkswagen