ESCÀNDOL A L'AUTOMOCIÓ

Col·lapse del telèfon de VW per saber si un cotxe està afectat

El número gratuït habilitat per la firma no va funcionar durant gairebé tot el dia

Volkswagen va avançar l'estrena d'una web que informa els seus clients

2
Es llegeix en minuts
J. M. BERENGUERAS / BARCELONA

Ahir era el dia que els propietaris de cotxes de marca Seat, Audi, Skoda i Volks-wagen a Espanya podien conèixer si el seu vehicle era un dels equipats amb el motor dièsel EA189 UE5, model afectat pel presumpte frau en les emissions contaminants. Per poder accedir a aquesta dada, la companyia va habilitar un número de telèfon gratuït a partir de les nou del matí... que es va col·lapsar  des del primer minut i al que va ser impossible de contactar durant tota la jornada. Només un contestador, després d'esperar uns quants minuts, remetia a enviar un correu electrònic a una adreça. La companyia ja es posaria en contacte amb l'usuari.

Si en totes les crisis la gestió de la informació als usuaris ajuda a pal·liar la preocupació dels clients, l'estrena del número 900 180 361 sembla que no va ser la millor opció per tranquil·litzar els consumidors. Des de les 9.00 hores, el telèfon es va col·lapsar per l'allau de trucades.

Primer, quan els usuaris hi intentaven telefonar, la trucada es tallava automàticament després del quart/cinquè to. Després, la companyia va aconseguir que almenys la trucada no saltés. Així, primer l'usuari era informat que podia consultar els seus drets de protecció de dades, i després se'l convidava a pressionar un número depenent de la marca del cotxe. No obstant, després d'esperar un minut més escoltant música, una gravació informava l'usuari que en aquells moments no podien atendre la telefonada, que enviés un correu electrònic amb el seu nom complet, telèfon i número de bastidor del seu vehicle a una adreça (infogrupovw@vw-audi.es) i que la firma ja es posaria en contacte amb l'usuari. Després, la trucada es tallava sense més opcions.

A mitja tarda, la companyia va comunicar que el servei tornava a estar operatiu, però aquest diari va tornar a intentar sense èxit efectuar la consulta, sempre amb el mateix resultat: missatge del contestador (aquesta vegada després d'escoltar música durant quatre minuts) i trucada tallada.

L'empresa també va reaccionar habilitant a la web info.volkswa-gen.com un formulari que permetia saber a l'instant si el cotxe dels clients estava afectat, un servei que estava anunciat per a la setmana que ve. El servei, no obstant, únicament era vàlid per als vehicles de la marca Volkswagen.

Notícies relacionades

En el cas que estigués afectat, el missatge que el client rep és el següent: «Benvolgut client: Sentim comunicar-li que el motor de la classe EU5 EA 189 corresponent al número de bastidor XXX que ha introduït està afectat. El seu vehicle és totalment segur des d'un punt de vista tècnic i absolutament apte per a la circulació. Li garantim que Volks-wagen AG està treballant tan ràpid com li és possible per trobar la solució tècnica que li serà comunicada a través dels nostres canals oficials. Volkswagen AG es farà càrrec de tots els costos que es derivin de la implementació d'aquesta solució».

GAIREBÉ 700.000 COTXES / El 18 de setembre el Grup Volkswagen va reconèixer que als EUA ha muntat en mig milió de vehicles dièsel amb el motor EA189 EU5 un programa informàtic que falseja les dades d'emissions quan es passa una inspecció tècnica. Posteriorment, va xifrar a tot el món en uns 11 milions de vehicles que porten aquest programa, encara que no ha quantificat quants porten activat el software. A Espanya hi ha 683.626 cotxes equipats amb aquest motor.

Temes:

Volkswagen