CREIXEMENT D'UN GRUP DE DISTRIBUCIÓ CATALÀ

Un Esclat al Vallès

L'empresa inaugura la primera botiga a Terrassa amb 4.500 metres quadrats L'objectiu del grup de distribució és establir-se a la ciutat i obrir nous centres a la comarca

Inauguració 8 El nou Esclat de Terrassa.

Inauguració 8 El nou Esclat de Terrassa. / EL PERIÓDICO

2
Es llegeix en minuts
ALBERT SEGURA/TERRASSA

El Grup Bon Preu vol arribar al màxim de públic possible, i mentre a comarques com a la seva Osona natal o la ciutat de Barcelona és habitual trobar establiments del grup, ja siguin de Bon Preu o d'Esclat, al Vallès Occidental la seva presència és mínima. L'empresa vol canviar aquesta situació, conscient del potencial amb què compta una àrea amb més de 900.000 habitants. Amb aquest objectiu, ahir va inaugurar el seu primer centre comercial a Terrassa.

El grup ha fet el seu primer pas amb una botiga de la insígnia Esclat, que compta amb una sala de vendes de 4.500 metres quadrats més 300 més dedicats a aparcament. «Hem estat treballant durant nou mesos de manera continuada, forçant la màquina per oferir al públic de Terrassa un equipament ben fet i ben gestionat», assenyala Antoni Amblas, director comercial del Grup Bon Preu.

Amblas considera que la firma tenia «un deute pendent amb el Vallès». Per reconduir aquesta situació van apostar per iniciar a Terrassa el seu arrelament a la comarca. «Vam buscar un espai cèntric i el local, al número 2 de l'avinguda Josep Tarradellas, responia a les nostres necessitats», assenyala Amblas.

És una antiga fàbrica reconvertida en supermercat, amb una gasolinera Esclat Oil i un minimercat que obrirà fins a les 23.00 hores. «Les nostres gasolineres són de les més barates de tot Catalunya gràcies al descompte que oferim als nostres clients amb targeta», destaca Antoni Amblas.

La intenció era obrir l'establiment en un termini breu una vegada adquirit l'edifici, però les obres es van allargar per inconvenients que es van trobar a l'adequar el local. «Vam localitzar diversos nius d'orenetes a la teulada, ens vam posar en contacte amb organitzacions ocellaires i ens van demanar que els salvessim. Vam traslladar els nius a una altra banda, i això va alentir el procés», explica el director comercial.

Notícies relacionades

Amb l'obertura de la nova botiga, la firma ha ampliat la plantilla en un centenar de persones que se sumen a uns 15 membres procedents d'altres centres que han demanat el trasllat per proximitat amb casa seva. Les primeres setmanes  es comptarà amb personal addicional.

Al marge d'aquest comerç, el Grup Bon Preu n'obrirà la setmana que ve un altre a Barcelona, amb la intenció de complir el seu pla d'expansió que preveu un creixement de prop del 15%, aquest any, cosa que suposaria facturar prop de 4.100 milions d'euros en aquest exercici. La companyia preveu obrir noves botigues al Vallès al llarg del 2016, a Terrassa i Sabadell.

Temes:

Empreses