MERCAT EN EXPANSIÓ

El gegant xinès del comerç electrònic Alibaba vendrà cotxes per internet

Els automòbils es podran adquirir a través de la plataforma 'on line' a un preu el 40% més barat del que recomana l'empresa fabricant

Un client compra a través de la plataforma d’Alibaba en una zona rural.

Un client compra a través de la plataforma d’Alibaba en una zona rural. / REUTERS

1
Es llegeix en minuts

La principal firma xinesa de comerç electrònic, Alibaba, ha anunciat que vendrà automòbils a través de les seves plataformes a internet en aliança amb l'empresa local Yongda, que comercialitza vehicles de luxe, ha informat aquest dijous el diari local 'South China Morning Post'.

Els primers automòbils a la venda seran 40 Chevrolet Epica, que a més podran adquirir-se a un preu el 40% més barat del recomanat per l'empresa fabricant, ha destacat en un  comunicat de les dues companyies.

Els vehicles estaran disponibles a la web Tmall, divisió de venda minorista d'Alibaba equivalent a eBay, a uns 70.000 iuans (una mica més de 10.000 dòlars).

Encara que la compra es podrà fer amb un sol clic, en aquesta ocasió, per raons logístiques, Alibaba no oferirà als compradors l'habitual servei d'entrega a domicili, i hauran d'anar al concessionari Yongda més pròxim (n'hi ha uns 200 al país) a buscar el nou vehicle.

MERCAT EN CREIXEMENT 

Notícies relacionades

La Xina és el mercat més gran del món en el sector de l'automòbil, amb 23 milions d'unitats venudes l'any passat, el 7% més que el 2013.

El país encara té un ampli potencial de creixement, ja que només hi ha un automòbil per cada deu habitant (enfront dels 8 dels EUA), encara que les seves grans ciutats ja pateixen greus problemes de pol·lució i embussos pel ràpid creixement dels parcs automobilístics.