MERCAT EN EXPANSIÓ
El gegant xinès del comerç electrònic Alibaba vendrà cotxes per internet
Els automòbils es podran adquirir a través de la plataforma 'on line' a un preu el 40% més barat del que recomana l'empresa fabricant
Un client compra a través de la plataforma d’Alibaba en una zona rural. /
La principal firma xinesa de comerç electrònic, Alibaba, ha anunciat que vendrà automòbils a través de les seves plataformes a internet en aliança amb l'empresa local Yongda, que comercialitza vehicles de luxe, ha informat aquest dijous el diari local 'South China Morning Post'.
Els primers automòbils a la venda seran 40 Chevrolet Epica, que a més podran adquirir-se a un preu el 40% més barat del recomanat per l'empresa fabricant, ha destacat en un comunicat de les dues companyies.
Els vehicles estaran disponibles a la web Tmall, divisió de venda minorista d'Alibaba equivalent a eBay, a uns 70.000 iuans (una mica més de 10.000 dòlars).
Encara que la compra es podrà fer amb un sol clic, en aquesta ocasió, per raons logístiques, Alibaba no oferirà als compradors l'habitual servei d'entrega a domicili, i hauran d'anar al concessionari Yongda més pròxim (n'hi ha uns 200 al país) a buscar el nou vehicle.
MERCAT EN CREIXEMENT
Notícies relacionadesLa Xina és el mercat més gran del món en el sector de l'automòbil, amb 23 milions d'unitats venudes l'any passat, el 7% més que el 2013.
El país encara té un ampli potencial de creixement, ja que només hi ha un automòbil per cada deu habitant (enfront dels 8 dels EUA), encara que les seves grans ciutats ja pateixen greus problemes de pol·lució i embussos pel ràpid creixement dels parcs automobilístics.
- L’empresa Corominas deixa un deute de 200.000 euros
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Sánchez agita el debat de les pensions amb ajudes a les dones
- Crisi sanitària Illa donarà explicacions sobre la pesta porcina al Parlament a petició pròpia després del veto al pla de Junts
- A Sevilla Hisenda es compromet a publicar les balances fiscals en ple pols pel finançament autonòmic
- Entre el 18 i el 22 de desembre La Generalitat, l’AMB i Barcelona decidiran les tarifes del 2026 del transport públic una setmana abans de Nadal
- Recurs a la comissió de garanties Els crítics d’ERC a Barcelona impugnen el congrés per elegir el nou líder
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
