DISTRIBUCIÓ

La xinesa Bright Food comprarà la catalana Miquel Alimentació

La família Miquel traspassarà totes les branques de negoci a la companyia oriental

La firma asiàtica factura 18.000 milions i té 4.000 punts de venda

1
Es llegeix en minuts
J. M. BERENGUERAS / BARCELONA

Operació d'envergadura en el sector de la distribució. El grup xinès d'alimentació Bright ­Food, el segon més important del gegant asiàtic, ha firmat un preacord per adquirir la majoria de la distribuïdora gironina Miquel Alimentació. L'operació està subjecta a tràmits administratius a la Xina i les autoritats de la competència europees.

Miquel Alimentació va confirmar en un comunicat la notícia avançada per Expansión, assegurant que la negociació se centra en ­l'adquisició de totes les branques de negoci, mentre que la família Miquel conservarà els actius immobiliaris vinculats. Així, la intenció de la saga fundadora de la companyia catalana és seguir vinculada al negoci a través de l'arrendament de les plataformes logístiques i dels establiments majoristes de Cash&Carry.

Per la seva part, Bright Food ha manifestat el seu interès per mantenir les línies estratègiques definides per l'actual equip directiu local, així com «la mateixa estructura organitzativa i els llocs de treball».

Notícies relacionades

Miquel Alimentació, amb seu a Vilamalla (Girona), disposa de la xarxa de 63 supermercats majoristes GM Cash; té la llicència per a Espanya dels supermercats Spar i és propietària de l'ensenya Suma -amb més de 500 establiments entre les dues marques-. També compta amb una divisió de food service i una altra d'importació i exportació. Es tracta de la primera empresa del sector majorista de distribució alimentària a Espanya i té una previsió de negoci per a aquest exercici de 1.024 milions d'euros.

SEU A XANGAI

Bright Foods és una de les principals empreses xineses d'alimentació i distribució, amb seu a Xangai, i els seus negocis comprenen des del cultiu fins al processament, distribució i venda d'aliments. L'operació de Miquel Alimentació suposarà la seva entrada a Espanya i la seva primera operació a Europa en el sector de la distribució, amb l'objectiu d'introduir els seus productes al vell continent i poder comercialitzar a l'Àsia les més de 17.000 referències i 2.000 productes de la marca pròpia de Grup Miquel. Bright Foods factura 18.000 milions i disposa de més de 4.000 punts de venda.

Temes:

Empreses