LÍDER EN LA SEVA CATEGORIA
El comodí de les oficines
Lyreco, proveïdor d'articles per a l'entorn del treball, incorpora una línia de productes personalitzables amb logos La companyia vol conquistar també les escoles i els tallers

Solució 8 Marc Schoettel, director general de Lyreco Iberia. /
Cada vegada hi ha menys empreses que van a les papereries a buscar material d'oficina. Les companyies solen recórrer a catàlegs de productes, abans en paper i ara en format web. I la líder en aquest sector a Espanya és Lyreco, firma que no tan sols ja nota la recuperació de l'economia (estan augmentant les comandes que els fan), sinó que ha decidit ampliar el seu focus ampliant referències de productes per a tallers i llançant-se a la producció d'articles personalitzats.
«Han sigut uns anys difícils, hem notat la crisi de les empreses en forma de caiguda de les comandes. Ara bé, això està canviant, es nota en el comportament dels encàrrecs», explica a aquest diari Marc Schoettel, director general de Lyreco Iberia.
La filial ibèrica d'aquesta companyia familiar francesa (factura 2.000 milions a nivell mundial) va néixer de la compra del 50% de l'empresa conjunta que tenia amb Unipapel a Espanya (Ofiservice) i de l'adquisició d'un altre competidor, Antalis, convertint-se així en el «proveïdor de subministraments líder per a l'entorn del treball». «Al nostre catàleg, que indica quins productes són ecològics, hi ha 10.000 referències, des de bolis i grapadores fins a aigües, mobiliari, galetes... Quan una empresa necessita alguna cosa, només l'ha de demanar per telèfon, internet o l'app i en 24 hores la té a la seva oficina», destaca l'empresari. «I si no ho tenim al catàleg, ho busquem», afegeix.
Notícies relacionadesLa companyia dóna feina a 620 persones (més 120 autònoms repartidors que treballen exclusivament per a la firma), i la majoria són «força comercial». La seva seu està a Cornellà de Llobregat, mentre que compta amb un gran magatzem logístic a Alovera (Guadalajara). Des d'aquest centre se serveixen unes 4.500 comandes al dia (20.000 paquets). «Hem invertit en la instal·lació 400.000 euros per instal·lar un sistema pioner de preparació de comandes per veu (voice picking) per ser més eficients», explica. A causa del bon resultat recollit, la firma exportarà aquest sistema al Regne Unit i Holanda.
Després d'aquesta inversió, ara la companyia se centra a ampliar el catàleg amb noves solucions, potenciar les referències de càtering i el catàleg de productes per a escoles (divisió que creixerà el 20% aquest any), a més a més de llançar una línia d'articles per a tallers (guants, bates, mascaretes) i oferir als seus clients productes personalitzables (samarretes, bolis, tasses... amb el logo de l'empresa). «L'any passat vam facturar 129 milions d'euros a Espanya i Portugal. Aquest any creixerem el 3%», avança Schoettel. «Tenim 70.000 clients, entre ells el 85% de les companyies de l'Ibex», completa.
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Pronòstic actualitzat L’onada de calor durarà més del previst: arrencarà diumenge i es prolongarà fins com a mínim dijous
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia