Aventura a la granja

Granja d'Aventura Park, a Viladecavalls, ofereix activitats amb animals i circuits

«Volíem un lloc on les famílies se sentissin a gust. Algun client ens ha dit que fins al lavabo lo és. Ens agrada, perquè ese lavabo fue el primer que construimos amb les nostres pròpies mans», diu Jiménez.

Aventura  a la granja_MEDIA_1

Aventura a la granja_MEDIA_1 / EL PERIÓDICO

3
Es llegeix en minuts
EVA MELÚS / BARCELONA

Granja d'Aventura Park és, valgui la redundància, la gran aventura d'emprenedoria de Maria José López Hernández (30 anys), Juan Carlos Martínez Martín (43) i Naiara Jiménez Rafel (28). «Som joves i inquiets. Entenem que la nostra vida pot fer moltes voltes, però la Granja sempre tindrà un significat emocional especial per a nosaltres», explica Jiménez, que va deixar la seva feina com a coordinadora general de Catalunya en Miniatura per convertir-se en grangera. La va encertar. El parc, que va obrir les portes el mes de juny del 2013, va rebre 30.000 visitants i va facturar prop de 200.000 euros en el seu primer any. En el segon, espera sumar entre un 25% i un 30% més. «Tenint en compte com hem començat, és probable que fins i tot una mica més», apunta López.

Martínez va viure els bons temps de la construcció. I últimament, els dolents. López, titulada en empresarials per l'Euncet, treballava amb ell. Ella i la seva amiga Naiara havien comentat que faltaven propostes d'oci per a nens menors de 7 anys més enllà dels típics parcs de boles, i ràpidament es van posar a elucubrar sobre el disseny d'un parc diferent.

Martínez, el constructor, tenia un terreny de 50.000 metres quadrats a Viladecavalls, a només 10 minuts en cotxe de Terrassa, on un dia el seu pare va pensar a posar en marxa una planta de reciclatge que finalment no es va materialitzar. A això hi sumava una bona provisió de maquinària de la seva anterior etapa com a constructor.

La suma perfecta

Tot va encaixar. Martínez sabia construir, l'empresària López era un talent de la gestió, i Jiménez, un geni del màrqueting. Tots tres es van fer socis i van aprofitar la compatibilitat dels seus perfils. «Al final és una empresa bastant horitzontal», assegura aquesta última. «Tots fem de tot i ens consultem els uns als altres sobre les nostres parcel·les», afegeix.

El projecte, expliquen, va anar creixent tot sol. Primerament van ser els circuits d'aventura, un recurs que Jiménez ja havia explotat amb èxit a Catalunya en Miniatura. Després, els animals de granja i els espais de pícnic.

Els tres socis van partir d'un crèdit de 96.000 euros. Per arribar als 150.000 que necessitaven hi van afegir estalvis propis i préstecs familiars. La resta, ho van suplir amb creativitat i treball. «El 80% dels materials eren reciclats. Vam aprofitar els palets que les fàbriques descartaven, que estaven encantades que algú els els recollís», explica Martínez. «Els amics venien els caps de setmana a ajudar-nos a netejar el terreny i tots vam aprendre a clavar claus», explica Jiménez, que es confessa la menys destra amb el martell. Com que les possibilitats d'inversió eren ajustades, van omplir la granja amb animals adoptats, que en alguns casos han canviat situacions complicades per les carícies de centenars de nens. «Al final, la forma com s'han anat fent les coses ha donat al parc un plus emocional que es percep. Crec que nosaltres ho hem transmès als treballadors, i ells, al públic», assegura Jiménez.

Notícies relacionades

L'1 de juny del 2013, el parc va obrir amb un circuit d'aventura per a nens d'1 a 3 anys, i un altre, de 4 a 12 anys; la granja, l'hort, una zona de pícnic i els primers tallers toca-toca. Aquesta temporada han ampliat amb dues tirolines de 40 metres, un nou espai de lianes per a nens i adults, un petit amfiteatre on s'ofereixen activitats relacionades amb els animals de granja, un espai d'exhibició i toca-toca d'animals exòtics (serps i llangardaixos, entre d'altres) i tres noves zones de pícnic. «De moment utilitzem la meitat del terreny. La idea és créixer», revela López, l'empresària.

Entre setmana, el parc rep bàsicament grups d'escolars. Els set treballadors de dilluns a divendres es converteixen en 15 els caps de setmana, per rebre les famílies. «El públic ens ha anat ensenyant el que volia», assegura Jiménez. Per exemple, amb els preus. El parc va començar cobrant un preu mòdic de 6,50 euros més activitats a part, però la gent tenia la impressió que pagava massa. Van decidir fer una mitjana de despesa per família i ara ofereixen un tot inclòs per 9,90 euros.