CRISI FINANCERA
Reig creu que Andorra trobarà una "solució ràpida" després de la crisi de BPA
La presidenta de Reig Capital Group assegura que "la resta de la banca andorrana opera amb normalitat"
La presidenta de Reig Capital Group i consellera de Crèdit Andorrà, Maria Reig, ha augurat aquest dimarts que Andorra trobarà una "solució ràpida" arran de la crisi de Banca Privada d'Andorra (BPA), intervinguda al ser acusada pels Estats Units de blanquejar diners per al crim organitzat.
En una entrevista a Catalunya Ràdio, Reig ha incidit que les irregularitats afecten només una entitat, i ha assegurat que "la resta de la banca andorrana opera amb normalitat" i no coneixia les presumptes pràctiques de BPA.
L'empresària andorrana ha celebrat el suport de ciutadans, polítics de tots els partits i empresaris a les decisions del Govern d'Andorra: "Tots som a soldats, disposats a fer el que sigui" per trobar la solució, que ha destacat que serà unànime.
L'empresària ha subratllat que Andorra té des de fa 35 anys un codi ètic bancari antiblanqueig "voluntari" i és un país segur amb una alta qualitat de vida, i per tant no es mereix la mala imatge que creu que s'està oferint d'ell.
"No volem ser un forat negre a Europa, sinó un país amb avantatges fiscals", ha exposat Reig, que ha confessat estar commocionada per l'actitud deslleial d'alguns treballadors de BPA que han espatllat el nom d'Andorra, segons la seva opinió.
Preguntada pel 'cas Pujol', ha manifestat que la fiscalia andorrana "està fent la seva feina" i haurà de demostrar si les operacions bancàries de la família a Andorra han sigut irregulars.
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia