ESCÀNDOL FINANCER
El Banc d'Espanya força el concurs de creditors del Banco de Madrid
Els nous administradors prenen la decisió després de l'elevada retirada de fons de l'entitat i el seu deteriorament financer
Els nous administradors del Banco de Madrid, designats pel Banc d'Espanya, han sol·licitat el concurs voluntari de creditors de l'entitat, a causa del "fort deteriorament sofert en la situació economicofinancera del Banco de Madrid SAU els últims dies".
En una nota remesa avui, el banc explica que aquesta situació s'ha produït "després de conèixer-se la decisió adoptada per la Financial Crisis Enforcement Network (FinCEN)" nord-americana de considerar la seva matriu, Banca Privada d'Andorra (BPA), presumptament relacionada amb el blanqueig de capitals.
Notícies relacionadesEn la nota del Banc d'Espanya s'afegeix la decisió de suspendre l'operativa de l'entitat "mentre no s'hi pronunciï el jutge que se n'hagi d'encarregar". La decisió respon al fort deteriorament de la situació financera de Banc de Madrid com a conseqüència de les importants retirades de fons de clients que s'han produït i dels últims esdeveniments coneguts, que han afectat la seva capacitat per fer front al compliment puntual de les seves obligacions.
Segons el regulador, la sol·licitud de concurs permet assegurar un tracte igual dels dipositants de l'entitat i de la resta dels seus creditors. El Banc d'Espanya recorda que els dipòsits dels clients del Banc de Madrid estan garantits pel Fons de Garantia de Dipòsits d'Entitats de Crèdit fins a un màxim de 100.000 euros per titular. "Aquesta garantia es farà efectiva com més aviat millor una vegada es compleixin els tràmits pertinents". Destaca, així mateix, que els titulars de valors dipositats al Banc de Madrid disposaran de dret de separació en els termes establerts en la normativa vigent.
- Programa solidari ‘La Marató’ de 3Cat de 2026 estarà dedicada a les malalties neurodegeneratives i neuromusculars
- Previsió meteorològica La borrasca Leonardo arriba a Catalunya i presagia una jornada de pluges i temporal marítim
- Conflicte laboral Una exresponsable de TMB acusa l’entitat de pressionar-la en un cas d’assetjament
- Recurs de l’expresident català El Tribunal de Justícia de la UE dona la raó a Puigdemont i anul·la les decisions del Parlament Europeu que li van aixecar la immunitat
- Sanitat L’Hospital del Mar gestionarà la sala de venipunció Baluard
