ESCÀNDOL FINANCER
BPA limita la retirada d'efectiu a 2.500 euros per dipositant
Llargues cues de clients preocupats pels seus estalvis davant les principals oficines de l'entitat a Andorra
La Banca Privada d'Andorra (BPA) ha decidit limitar la disposició d'efectiu a 2.500 euros, segons fonts financeres, per evitar l'allau de retirada de dipòsits que ha provocat cues en algunes de les oficines de BPA a Andorra, particularment a l'oficina central d'Escaldes-Engordany i a la situada a la Massana. "No hi ha pànic, però sí que es detecten certs nervis. Els dipositants s'interessen pels seus fons i alguns els estan retirant o fins i tot emportant-se'ls a altres entitats", informen fonts financeres andorranes.
La retirada d'efectiu a través de caixers automàtics també està limitada als 2.500 euros, i estan bloquejades les operacions amb bancs corresponsals, així com les transferències. "Cada moviment s'ha de mirar amb lupa en aquests moments per saber d'on procedeixen i on van els diners", destaquen les fonts consultades, que apunten que l'actual situació pot durar uns 15 dies.
El Govern andorrà continua treballant per restablir l'operativa amb la banca estrangera, encara que la principal dificultat és restablir l'operativa amb dòlars.
- Estil de vida natural La dieta d'Antoni Gaudí: extremadament senzilla i molt poc original
- Cultura viva «Tothom ha de ‘menjar teatre’ cada dia»: Cap Butaca Buida celebra la seva tercera edició amb el Pa del Teatre
- Tercera setmana de conflicte La guerra al Pròxim Orient posa en qüestió l’aliança estratègica del Golf amb els EUA
- De manera «imminent» El TSJC obliga el Parlament a penjar la bandera espanyola a la seva façana
- Rodalies Una avaria a l’R3 obliga a tallar la circulació entre Centelles i la Garriga
