El Govern treu 8.000 milions d'euros de la 'guardiola' de les pensions per pagar al desembre

El fons de reserva ha perdut 24.140 milions des del 2011

1
Es llegeix en minuts
MERCEDES JANSA / MADRID

La Seguretat Social ha disposat de 8.000 milions d'euros del fons de reserva de les pensions per pagar la nòmina del desembre, que serà doble, la paga ordinària i l'extraordinària, així com a la liquidació de l'IPRF d'aquests pagaments. Amb aquesta disposició l'anomenada guardiola de les pensions compta amb 42.675,98 milions d'euros, que representen el 4,07% del producte interior brut (PIB) de l'any 2013.

Des del 2011, quan va arribar al record fins ahir, amb 66.815 milions d'euros, el fons de reserva ha disminuït en 24.140 milions.

Aquesta és la màxima quantitat que fins ara ha tret en una sola vegada la Seguretat Social d'aquest fons i és lleugerament inferior al que cada mes costa la nòmina de les pensions contributives. Concretament, l'octubre passat l'abonament en les rendes de jubilació va arribar als 8.104 milions d'euros.

Notícies relacionades

En tot el 2013, la Seguretat Social es va gastar 11.648 milions d'euros, també per fer front al pagament de les nòmines sobretot en els mesos en què hi va haver extra.

Des de la seva creació fins ahir, el fons de reserva ha donat bons rendiments que pugen en total a 21.843,48 euros, dels quals 2.652,92 correspon al 2014, segons el Ministeri d'Ocupació