COMISSIÓ DE PRESSUPOSTOS DEL SENAT
Linde veu riscos per complir el dèficit el 2014 per les autonomies
El Banc d'Espanya espera més esforç de les comunitats en la recta final de l'any
El governador del Banc d'Espanya, Luis María Linde, ha advertit aquest dimecres de les dificultats existents per complir l'objectiu de dèficit del 5,5% del PIB el 2014 com a conseqüència del retard de les comunitats autònomes en el seu objectiu.
Durant la seva compareixença al Senat per valorar el projecte de Pressupostos de l'Estat per al 2015, Linde ha recordat que al mes d'agost el dèficit del conjunt de les administracions es va situar en 4,3% del PIB, que suposa tres dècimes menys respecte al mateix període del 2013.
"El compliment de l'objectiu de dèficit requereix una millora de vuit dècimes del PIB en el conjunt de l'any, de manera que l'augment dels ingressos i/o la contenció de la despesa en l'últim quadrimestre hauran de resultar superiors al que s'ha observat entre el gener i l'agost", ha resumit el governador.
"Aquest esforç més gran s'hauria de concentrar en les comunitats autònomes, on, d'acord amb la informació disponible, es localitzen riscos de desviació", ha afegit Linde. L'Administració autonòmica ja va esgotar a l'agost l'objectiu anual de dèficit de l'1% del PIB assignat per al 2014.
OBJECTIU DEL 2015
De cara al 2015, el governador estima que el compliment de l'objectiu de dèficit del 4,3% per al conjunt de les administracions requerirà "una execució pressupostària molt estricta per part de totes les administracions".
A més, segons el governador, el compliment dependrà de "la consecució dels estalvis de les reformes aprovades, en particular, les corporacions locals".
En general, el governador del Banc d'Espanya ha considerat que el quadro macroeconòmic sobre el qual el Govern ha construït el projecte de Pressupostos de l'Estat per al 2015 "és creïble" i "coincideix amb el del consens dels analistes".
No obstant, segons Linde, aquest quadro "està subjecte a riscos a la baixa, per les incerteses que envolten l'evolució econòmica internacional i, especialment, l'europea".
SECTOR EXTERIOR I DEUTE
Notícies relacionadesSegons el Banc d'Espanya, les perspectives de l'economia espanyola "continuen sent favorables, encara que no estan exemptes de riscos". I encara que l'economia espanyola "ha mostrat fins ara resistència a l'empitjorament del context internacional", no obstant, no es podrà evitar "totalment" la pèrdua d'impuls dels mercats exteriors.
L'altre factor de risc, segons el governador, resideix en el necessari procés de desendeutament del sector privat i de les administracions públiques, que "podria restar capacitat de recuperació de la despesa interior".
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions
- EL FINAL DEL MERCAT L’impensat dilema de Fermín
- Apunt Lamine, dins i fora
- La vuelta Ayuso i els seus donen el cop a Figueres en la contrarellotge
- TENNIS Djokovic es refà i es classifica per a la tercera ronda de l’Open dels EUA