Torrons Vicens

La moda del gintònic arriba als torrons

Torrons Vicens llança una barra artesanal basada en el popular còctel i creada pel xef Albert Adrià

TAST INAUGURAL.El conseller d’Agricultura, Josep Maria Pelegrí, degusta el nou torró amb Albert Adrià (centre).

TAST INAUGURAL.El conseller d’Agricultura, Josep Maria Pelegrí, degusta el nou torró amb Albert Adrià (centre). / RAMON GABRIEL

2
Es llegeix en minuts
Eva
VISA

S'acosta Nadal i els torrons tornaran a ser un any més els protagonistes en moltes taules del país. Aquest any, no obstant, els comensals més atrevits podran degustar, a part dels clàssics de xixona, xocolata i ametlla, uns altres torrons elaborats amb formatge, quicos de blat de moro o gintònic. Precisament aquest últim producte està previst que sigui l'estrella d'aquestes festes. La febre per aquest còctel a Espanya ha arribat ja a unes de les postres de tradició centenària.

El nou torró, creat pel xef Albert Adrià i l'emblemàtica marca torronera Torrons Vicens, està fabricat de forma artesanal i conté una base de trufa elaborada amb ginebra, un toc de llima i xocolata fizzy, una varietat que conté caramel efervescent i que provoca una sensació espurnejant a la boca. La ginebra utilitzada en l'elaboració d'aquest producte és de la marca Gin Mare, companyia de destil·lats catalana.

«El gintònic és una moda que ha vingut per quedar-se. Si nosaltres no fèiem aquest torró, l'haurien fet uns altres», assegura Adrià. El xef explica que van estar tres mesos fent proves i que al final el resultat ha estat el desitjat. «Als que l'han tastat, els ha encantat», afirma Adrià, per a qui aquest torró serà una revolució en l'alta gastronomia.

«Suposa un autèntic joc de contrastos i textures, i el seu consum provoca una experiència explosiva», destaca el gerent de Torrons Vicens, Ángel Velasco. «Es tracta d'un bombó convertit en torró», continua. Per ell, «la dolçor de la xocolata blanca es contraresta amb la frescor de la llima».

D'aquest producte se n'ha fabricat una tirada inicial de 100.000 barres. Velasco confia que el torró de gintònic tindrà una «gran acceptació». I és que, segons ell, l'aposta de Vicens per innovar en els gustos del torró sorgeix de les demandas dels mateixos clients i les propostes que els fan arribar quan visiten la factoria.

Un dels reptes que tenen els mestres torroners és desestacionalitzar el producte i que la gent el vegi com unes postres  per ser consumides durant tot l'any. No obstant, el 70% de les vendes de torrons es fan per Nadal i el 30% durant la resta de l'any. A Torrons Vicens, una empresa que va obrir les portes el 1775, aposten per la diversificació del producte. «El de gintònic és una mostra més que el torró pot ser perfectament consumit en qualsevol ocasió i no només per Nadal», diu Velasco.

Fira de referència

L'innovador torró de gintònic es va presentar a la Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra d'Agramunt, que va tenir lloc aquest mes d'octubre. Aquesta cita gastronòmica, a la qual van assistir més de 80.000 persones, va celebrar aquest any la 26a edició i és el punt de partida que marca l'inici de la producció.

Notícies relacionades

I és que Agramunt, localitat de la comarca de l'Urgell, és famosa per la seva indústria del torró. Amb una població d'uns 5.600 habitants, alberga tres importants fàbriques artesanals de torró (el gegant Vicens, Fèlix i Roig) i també la segona marca de xocolata a la pedra més antiga del món, Xocolata Jolonch.

Des de fa 14 anys els famosos torrons d'Agramunt compten amb la distinció d'Indicació Geogràfica Protegida (IGP), concedida per la Comissió Europea. El conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, va anunciar que la Generalitat ja treballa per aconseguir que la xocolata a la pedra tingui també aquest reconeixement. «És un procés llarg, però estem establint les bases perquè sigui possible», va afirmar.