RELLEU AL CAPDAVANT D'UN GEGANT DEL COMERÇ

Dimas Gimeno Álvarez es perfila com a successor d'Isidoro Álvarez al capdavant d'El Corte Inglés

L'empresari va designar el seu nebot conseller director general fa un any

Dimas Gimeno Álvarez, conseller director general d’El Corte Inglés des de l’agost del 2013.

Dimas Gimeno Álvarez, conseller director general d’El Corte Inglés des de l’agost del 2013. / EFE

2
Es llegeix en minuts

El Corte Inglés esperarà uns dies per nomenar un nou president de la companyia, després de la mort d'Isidoro Álvarez aquest diumenge a conseqüència d'una insuficiència respiratòria que ha derivat en una crisi cardíaca inesperada. Tot apunta que el successor d'Álvarez serà el seu nebot Dimas Gimeno Álvarez.

Fonts de l'entitat han assenyalat que, a diferència deo que va passar al Grupo Santander, on Ana Botín va ser nomenada presidenta poques hores després de morir Emilio Botín, a El Corte Inglés no hi ha tanta pressa per fer un relleu ja que l'empresa no cotitza en borsa i no està sotmesa als vaivens dels mercats.

No obstant, el desenllaç podria ser semblant si l'hereu de la firma està dins de la família. Fa un any, Álvarez va designar el seu nebot Dimas Gimeno Álvarez conseller director general de la firma. El moviment es va interpretar llavors en clau successòria, com un signe del president d'El Corte Inglés amb el seu nebot, que va iniciar la seva carrera professional com a venedor quan anava a la universitat. Posteriorment es va incorporar als Serveis Centrals de l'empresa a Madrid, on ha passat per diferents departaments i funcions que li han permès adquirir un coneixement de tot el grup empresarial.

No obstant, a la junta general d'accionistes d'aquest mes d'agost va sorprendre el nomenament de Manuel Pizarro com a conseller. Poc abans, al juliol, havia fitxat pel Corte Inglés com a assessor personal d'Isidoro Álvarez.

UN GRAN NEGOCI

Les xifres posen de manifest que El Corte Inglés és una màquina de fer diners a Espanya, amb un benefici net de 174,3 milions d'euros en el seu exercici fiscal del 2013, que suposa un increment del 6,2% en comparació amb el del 2012 (164,2 milions). El volum de negoci del grup de distribució es va situar l'any passat en 14.291,7 milions d'euros, després de caure un 1,8%, i el resultat brut d'explotació (Ebitda) es va moderar un 0,7%, fins als 728,2 milions.

Per línies de negoci, els grans magatzems El Corte Inglés van generar uns ingressos de 8.441 milions d'euros, després de baixar un 1,2%. En tot cas, el benefici va ser de 274,8 milions, un 3,9% més. En el cas d'Hipercor, les vendes van caure un 8,1%, fins als 1.716,3 milions, i el benefici va vorejar els 7,3 milions (+62,5%). En el negoci de viatges, el resultat es va reduir un 16% (34,7 milions) si bé la xifra de negoci va pujar un 1,7% (2.277,5 milions). Aquestes tres línies de negoci representen el 87% del total de l'activitat de l'empresa.

Per la seva banda, en els formats de proximitat, Supercor va tenir un benefici de 3,7 milions d'euros, tot i que Opencor va registrar un resultat negatiu de 20,3 milions d'euros i a Bricor va ser d'11,9 milions.

Pel que fa a les botigues de moda Sfera, el 2013 van generar un benefici de 22,1 milions d'euros, més del doble que l'any anterior, i les vendes van augmentar un 21,2%. Després de les obertures de Mèxic i els acords a Perú i l'Aràbia Saudita, la idea d'El Corte Inglés és seguir creixent en aquesta línia de negoci.

Notícies relacionades

La branca de tecnologies de la informació va reduir el seu benefici un 45,7%, mentre que en assegurances va pujar un 7,8% i en l'activitat d'Óptica 2000 es va incrementar un 3,9%.

Les inversions del grup es van situar en 404 milions el 2013, la majoria centrades en projectes, reformes i condicionaments de centres comercials, a més de millores tecnològiques i instal·lacions.