Concentració en el sector de les telecomunicacions

Orange llança l'ham als seus competidors Yoigo i Jazztel

L'operadora licitaria per qualsevol de les dues firmes en cas de venda

El sector reclama que la regulació s'adapti als canvis recents del mercat

Un client prova un mòbil en una botiga d’Orange a Barcelona.

Un client prova un mòbil en una botiga d’Orange a Barcelona. / ARXIU / ÁLVARO MONGE

2
Es llegeix en minuts
EUROPA PRESS
SANTANDER

Si Yoigo o Jazztel es posessin a la venda, Orange entraria en escena. El director financer d'Orange España, Federico Colom,  va reconèixer ahir que la companyia estaria «interessada» a competir per Jazztel i Yoigo, a l'assegurar que participaria en un procés de compravenda d'aquestes companyies.

«En cas que s'obrís un procés formal de venda és clar que hi participaríem», va assegurar Colom en declaracions als periodistes després de la seva participació en la 28a Trobada de Telecomunicacions i Economia Digital organitzada per Ametic, a la UIMP de Santander.

«De Yoigo el que en sabem és, de declaracions bastant clares de l'última publicació de resultats (de la matriu), que es replantegen el seu futur a Espanya», va assenyalar Colom.

En efecte, en la presentació a analistes al juliol el president i conseller delegat de TeliaSonera, propietària del 76,6% de la quarta operadora amb xarxa pròpia a Espanya, Johan Dennelind, va dir que la companyia nòrdica s'està replantejant «la seva futura presència» al mercat espanyol.

«Igual que en el cas de Yoigo, no ens consta que hi hagi un procés formal de venda de Jazztel. Si s'obrís és evident que hi intentarem competir», va completar Colom.

REGULACIÓ OBSOLETA / El directiu d'Orange va jutjar ahir que la regulació del sector, que prové del 2006 i del 2008, ha quedat obsoleta respecte a l'evolució de les telecomunicacions en els últims anys i va reclamar que s'adapti.

El 2006 al mercat del mòbil només competien tres operadors (ja que Yoigo i els OMV encara no existien), mentre que ara hi ha un mercat amb quatre operadors de xarxa i més de 30 operadors de mòbils virtuals. Per la seva part, la regulació sobre xarxes fixes és anterior al desenvolupament de la fibra.

Notícies relacionades

«El nostre compromís d'invertir en fibra existeix sí o sí. Per afavorir aquestes inversions que farem és bo que hi hagi una oferta majorista a tot el territori nacional que no tingui limitacions en velocitat, ni en ús de televisió. És a dir, que trenqui amb totes les barreres de l'actualitat perquè ens permetrà treballar en l'oferta de fibra i després permetrà migrar aquests clients a la xarxa final de fibra quan estigui construïda», va manifestar Colom.

Igual que el seu rival Vodafone, el directiu va demanar a l'autoritat de la competència, la CNMC, que serà l'encarregada d'analitzar la compra de Canal+ per part de Telefónica, que es permeti una oferta majorista per poder competir amb la multinacional espanyola. Després de l'adquisició de Canal+, Telefónica comptarà amb més del 80% de quota en televisió de pagament.