LLUITA ALS SUPERMERCATS
Energia per a Coca-Cola
La companyia de refrescos adquireix el 16,7% de Monster Energy per 1.600 milions d'euros La firma d'Atlanta creixerà així en el competitiu mercat de begudes energètiques

Prestatge 8 Llaunes de Monster a la venda en un súper de Califòrnia. /
Coca-Cola no vol quedar-se enrere en el relativament nou i en continu creixement mercat de les begudes energètiques. Per això, tot i ja tenir en el seu portafolis la beguda Burn, ha acordat l'adquisició del 16,7% del fabricant Monster Energy per un import de 2.150 milions de dòlars (uns 1.607 milions d'euros).
«The Coca-Cola Company continua identificant enfocaments innovadors per a associacions que ens permetin mantenir-nos en l'avantguarda de les tendències de consum en la indústria de les begudes», va indicar en una nota el president executiu de la companyia, Muhtar Kent.
La nova compra de la companyia d'Atlanta no només implica adquirir una participació minoritària en el fabricant de begudes energètiques i tenir dos representants en el consell de directors de Monster, sinó que també suposa la transferència de diversos negocis entre les companyies.
Així, Coca-Cola transferirà la propietat del seu negoci mundial de begudes energètiques, que inclou marques com Burn, NOS, Full Throttle, Mother o Relentless, a Monster. Mentre que aquesta última cedirà el seu negoci de begudes no energètiques a Coca-Cola, que comprèn marques com Hansen's Natural Sodas, Peace Tea, Hubert's Lemonade i Hansen's Juice Products. Aquest intercanvi de productes es fa per aprofitar les sinergies de «màrqueting, producció i distribució».
A més a més, Coca-Cola es convertirà en el soci distribuïdor preferent de Monster a nivell mundial, mentre que Monster serà el soci exclusiu de Coca-Cola en el sector de begudes energètiques. Les dues firmes esperen que la transacció es completi a finals del 2014 o a començament del 2015, i estan pendents de l'aprovació de les autoritats de competència.
Notícies relacionadesCoca-Cola ja havia sondejat l'adquisició de Monster a principis del 2012, però llavors la firma d'Atlanta va considerar massa alt el preu que sol·licitaven els propietaris. La compra va disparar el valor de Monster, que va passar d'uns 6.000 milions d'euros a més de 10.000 en només sis mesos. Després de tancar-se la porta de la possible compra, l'empresa va tornar a finals del 2012 a la seva cotització d'inicis d'any. L'auge d'aquest mercat, però, va impulsar la firma. Les seves vendes van créixer un 12% el 2013, fins a 1.700 milions. Tant Monster com Red Bull mantenen pràcticament un empat tècnic en quota de mercat als EUA (40% totes dues).
Els inversors van donar ahir el seu vistiplau a aquesta operació: les accions de Coca-Cola van pujar més d'un 1%, mentre que les de Monster es van revaloritzar gairebé un 30%.
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia