EVOLUCIÓ DEL CLIMA ECONÒMIC

La confiança dels consumidors va baixar 0,4 punts al juliol

L'indicador del CIS es manté al nivell de mitjans del 2007

Una botiga de Barcelona, a l’inici de la temporada de rebaixes d’estiu.

Una botiga de Barcelona, a l’inici de la temporada de rebaixes d’estiu. / FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts

La confiança del consumidor va retrocedir 0,4 punts al juliol en relació amb el mes anterior, fins a situar-se en 88,9 punts, encara que segueix mantenint-se en nivells similars als obtinguts abans de l'inici de la crisi a mitjans del 2007, segons l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) publicat aquest dilluns pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).

Aquest "petit retrocés" de l'indicador, després de quatre mesos de repunts consecutius, es produeix per l'efecte contraposat de variacions més significatives i de signe contrari en cadascun dels seus components.

En concret, l'indicador de situació actual va millorar 2,6 punts al juliol respecte al mes anterior, fins als 77 punts, mentre que l'indicador d'expectatives va caure 3,4 punts, fins als 100,8 punts. L'índex d'expectatives no tocava la cota dels 100 punts des de finals del 2011.

El repunt de l'indicador de situació actual es deu a la valoració favorable que fan els consumidors sobre l'evolució general de l'economia (+2,1 punts) i, especialment, a una percepció més positiva de les possibilitats del mercat laboral (+5,1 punts), mentre que la situació de les llars va tornar a presentar un avanç molt més moderat (+0,7 punts).

Notícies relacionades

Així mateix, el retrocés de l'indicador d'expectatives en 3,4 punts reflecteix l'evolució negativa dels seus tres components, amb un retrocés de 3,1 punts en les expectatives d'evolució de l'economia i de cinc punts en les de treball, mentre que les de la situació futura de les llars es van reduir de forma més continguda (-2,1 punts).

L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i la feina, amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200, i es considera que per sobre de 100 la percepció és positiva i per sota, negativa.