INFORME DE LA COMISSIÓ EUROPEA
Suspens europeu a Espanya en els principals serveis i subministraments
La valoració de la banca, telèfons, internet, electricitat i assegurances està a la cua dels 28 països de la UE
Espanya suspèn greument en els serveis als consumidors, segons ha revelat l'informe comparatiu sobre indicadors de consum del 2014, que ha presentat la Comissió Europea. La valoració dels serveis existents a Espanya de telecomunicacions (telèfon fix, mòbil i internet), de comptes bancaris i targetes de crèdit, d'inversions financeres i plans de pensions, d'assegurances d'habitatge i de vida, de manteniment, d'assistència legal i de cultura i entreteniment és la segona pitjor del conjunt de la Unió Europea (UE). Espanya és també la tercera pitjor dels 28 estats de la UE en subministrament d'electricitat i en els serveis bancaris en hipoteques a Espanya, diu l'estudi europeu.
L'informe de la Comissió Europea calcula la qualitat dels serveis, la satisfacció dels consumidors, els problemes amb les companyies, la facilitat per canviar de companyia i sistema de tarifes i la facilitat per comparar les ofertes.
Notícies relacionadesLa qualitat i valoració dels serveis de les companyies espanyoles de subministrament elèctric estan 13,5 punts percentuals per sota de la mitjana de la UE, precisa l'estudi comparatiu europeu. Davant la mala valoració general en el conjunt de la UE dels serveis de subministrament elèctric, la Comissió Europea va anunciar que elaborarà un estudi en profunditat sobre el sector.
L'informe de la Comissió Europea revela que els serveis bancaris (comptes, préstecs i targetes de crèdit) i els serveis telefònics a Espanya registren uns nivells altíssims de problemes i tenen uns nivells molt baixos de credibilitat i confiança entre els consumidors. El nivell de qualitat dels serveis i de satisfacció dels consumidors espanyols arriba a situar-se fins a 18,4 punts percentuals per sota de la mitjana de la UE en els serveis bancaris en general, amb un retrocés respecte al 2012, i és 16,7 punts inferior a la mitjana europea en els serveis de telefonia mòbil.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"