MERCAT AUTOMOBILÍSTIC

El PIVE 6 posa fre a la revenda de cotxes fora de circulació

El cobrament de l'ajuda requereix estar al dia de l'impost municipal des del 2013

Cotxes estacionats en un centre de desballestament de Madrid.

Cotxes estacionats en un centre de desballestament de Madrid. / ARXIU / AP

1
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES
BARCELONA

La picaresca havia convertit els anteriors plans PIVE d'ajuda a la compra de turismes en un soc en què es revenia la ferralla. La sisena edició del PIVE, que entra en vigor avui divendres, intenta posar fre a aquesta pràctica de nombrosos intermediaris que compraven cotxes fora de circulació i els oferien a concessionaris i a particulars per percebre la subvenció de 2.000 euros.

El reial decret publicat ahir al BOE surt al pas d'una situació que pervertia l'objectiu mediambiental de les ajudes de retirar de circulació vehicles de més de 10 anys d'antiguitat. En realitat, molts dels turismes que els compradors acollits al PIVE entregaven per a ferralla feia mesos o anys que ja no circulaven.

Amb la finalitat de taponar aquesta fissura legal, el nou decret estableix com a novetat que el comprador d'un cotxe nou que vulgui acollir-se al Pive haurà d'«ostentar la titularitat del vehicle que es vulgui desballestar, així com presentar l'últim rebut de l'impost de vehicles de tracció mecànica, degudament abonat, almenys des de l'exercici 2013».

Notícies relacionades

BUSCADORS DE FERRALLA / Aquest requisit pot complicar la picaresca, encara que és possible que segueixi a escala més petita, segons va destacar ahir un dels intermediaris que busquen cotxes de desballestament com a reclam per als clients d'una xarxa de concessionaris. Aquest aconseguidor de ferralla ofereix els seus serveis, igual que centenars d'altres, en pàgines d'anuncis en què es poden llegir eslògans tan clars com «comprem vehicles per a pla PIVE».

«L'exigència d'estar al dia de l'impost de circulació és fins i tot millor per a mi perquè fins ara havia de pagar jo la taxa al fer el canvi de titular a Trànsit», afirma. Normalment, els intermediaris paguen uns 200 euros pels cotxes fora de circulació que el concessionari ofereix als clients per 500 euros que en alguna factura apareixen com a «despeses PIVE».