entrevista amb el Director executiu de NH Hoteles a Espanya

Hugo Rovira: "NH busca llocs per a un hotel d'alta categoria a Barcelona"

«NH busca llocs per a un hotel dalta categoria a BCN»_MEDIA_1

«NH busca llocs per a un hotel dalta categoria a BCN»_MEDIA_1 / 33 Rovira, a l¿NH Constanza.

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ
BARCELONA

NH Hotel Group, amb gairebé 400 establiments en 28 països, està immers en un procés de canvi per centrar-se en els hotels de més alta gamma.

-¿Com avança el pla estratègic iniciat el 2013?

-Amb la reforma d'alguns establiments, la satisfacció dels clients ha millorat. En vendes en el primer trimestre, en hotels comparables a Espanya, sense els que s'estan reformant, estem amb creixements superiors al 2%. Canvia una tendència baixista d'uns quants anys, gràcies a la pujada del preu mitjà.

-¿Quins efectes tindran els últims canvis en l'accionariat, especialment que la xinesa HNA elevi la seva participació al 29,5%?

-És motiu d'orgull que un soci de referència continuï apostant per nos-altres. HNA sempre ha sigut un soci important i ho segueix sent, però això no canvia el nostre dia a dia.

-El conseller delegat de NH, Federico González Tejera, va parlar de deixar de gestionar uns 40 hotels.

-Dir sí a algunes coses és dir no a d'altres. La nostra orientació és apostar pel segment upper upscale (4 i 5 estrelles), i això significa sortir de mica en mica del segment economy, budget low cost. El pla és créixer a Europa i Llatinoamèrica.

-¿També a Espanya?

-Sens dubte, busquem activament. Barcelona seria una ciutat fantàstica per acollir un producte d'alta categoria com la marca Nhow, que ha tingut una acollida estupenda a Milà, Berlín i Rotterdam, i de fet estem buscant possibles ubicacions per a un Nhow a Barcelona.

-¿Seria un edifici emblemàtic?

-Ja tenim edificis emblemàtics a Barcelona, com l'NH Calderón. Per descomptat que també estem buscant altres edificis emblemàtics. La qüestió és si es dóna el mix d'una bona ubicació a un preu raonable, entenent que el mercat no està com fa  uns anys i comença a haver-hi una certa sobreoferta. Tenim 25 hotels a Barcelona, però no descartem una gran operació.

-¿Ja hi ha negociacions obertes?

-Tenim contactes per diverses operacions. El que no pensem fer és perdre el cap. Firmarem aquelles operacions que aportin valor. M'interessa obrir hotels de les marques Nhow i NH Collection, el nostre producte d'alta gamma.

Notícies relacionades

-¿Quina és la situació de la plantilla, després de passar per dos ERO que van afectar unes 500 persones?

-Els ERO eren un mal necessari. Avui l'empresa està més sanejada. L'any passat vam tenir pèrdues, però molt menors [39,8 milions d'euros de números vermells, en comparació dels 292,1 milions del 2012]. Aquest any tindrem beneficis tant sí com no.