CONTRACTE DES DEL JUNY DEL 2009

Bankia haurà de tornar 900.000 euros a un agricultor octogenari per preferents

Una sentència judicial determina que la documentació informativa que se li va donar era "insuficient" perquè sabés com funcionava el producte, el seu abast i els riscos

Protesta d’afectats per les preferents davant de l’Audiència Nacional, el 3 de març passat, quan sortia de declarar l’expresident de Caja Madrid Miguel Blesa.

Protesta d’afectats per les preferents davant de l’Audiència Nacional, el 3 de març passat, quan sortia de declarar l’expresident de Caja Madrid Miguel Blesa. / DAVID CASTRO

1
Es llegeix en minuts

Una jutge de Madrid ha condemnat Bankia a tornar 900.000 euros a un agricultor de 88 anys que va invertir en preferents de Caja Madrid, amb qui l'unia una "relació continuada" que el va portar a confiar els "estalvis de tota la seva vida" en un producte de l qual desconeixia els seus riscos.

En una sentència, el Jutjat de Primera Instància número 62 de Madrid declara la resolució del contracte d'intermediació en l'ordre de compra de participacions preferents subscrita el juny del 2009 i obliga el banc a tornar a un matrimoni d'octogenaris 901.200 euros.

"Relació continuada"

Segons la magistrada, "el que es va produir no va ser una simple execució d'una ordre de compra d'un determinat producte", ja que existia "una relació continuada" amb l'entitat, que "oferia al client els productes que podia comercialitzar, propiciant una aparença de relació personalitzada que fa més exigible l'exhaustivitat de la informació".

Un agricultor de 88 anys, prossegueix, "podia creure fundadament que l'entitat bancària l'assessorava adequadament sobre el producte" per obtenir el màxim rendiment possible.

No sabia que podia revocar l'ordre

A més, l'afectat va manifestar al judici que "mai l'hauria contractat si li haguessin dit que podia perdre els diners" i que tampoc l'havien avisat que podia revocar l'ordre.

Bankia va negar que existís cap incompliment contractual per la seva part en el servei d'assessorament i que va facilitar tota la informació precontractual legalment exigida, que van firmar els demandants, que també havien invertit en preferents el 1999, segons fonts jurídiques.

Inadequat

Notícies relacionades

No obstant, la sentència subratlla que no ha quedat demostrat que el banc oferís als demandants "una informació completa i veraç" del producte, que a més no era adequat al seu perfil.

La documentació informativa que va aportar Bankia al matrimoni, assenyala la jutge, és "insuficient" perquè els demandants coneguessin "exhaustivament" el funcionament del producte, el seu abast i els riscos.