ESTRATÈGIA D'UNA COMPANYIA

Vueling apressa AENA

El president de l'aerolínia advoca per una ràpida privatització del gestor aeroportuari per introduir serveis a l'aeroport del Prat La firma converteix Roma en el seu segon 'hub'

Conferència 8 Álex Cruz, president de Vueling, ahir a Esade.

Conferència 8 Álex Cruz, president de Vueling, ahir a Esade. / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

Álex Cruz, president de Vueling, té molts projectes per a l'aeroport de Barcelona-el Prat. No només vol fer-lo créixer en nombre de passatgers, com ha passat en l'última dècada, ja que la instal·lació és líder a Europa en connexions de curt i mig radi gràcies a les 117 rutes que operarà la firma aquest estiu. Cruz vol dotar la instal·lació d'altres serveis, però perquè això passi és necessària la privatització del gestor aeroportuari, un fet que, segons el directiu, li ha confirmat el mateix president d'AENA, José Manuel Vargas.

Segons va anunciar ahir el directiu de l'aerolínia a Matins Esade, Vargas li va assegurar aquesta mateixa setmana que ja estava preparada una venda «total o parcial» del gestor aeroportuari, una operació que Vueling recolza. «Sembla que la privatització es produirà i serà bona per a nosaltres», va afirmar Cruz.

Segons l'opinió del directiu, aquest anunci és una «bona notícia». «AENA té les seves regles i regulacions que dicten el temps de relació que pot tenir amb les aerolínies (...). La nostra ambició per al Prat és que quan els usuaris arribin a aquest aeroport se sentin com a casa. La privatització d'AENA ens donarà l'oportunitat que l'experiència dels viatgers sigui millor», va destacar Cruz.

¿Quins projectes li agradaria portar a terme al Prat? «Tenir una experiència de facturació pròpia i diferent», «facilitats per als nostres clients dins de la zona de botigues de la terminal» i «un filtre de seguretat específic per a Vueling». «Jo vull no haver de treure'm la jaqueta al passar el control. Això és possible en altres aeroports», va posar com a exemple.

Notícies relacionades

Mentre això no passi, els plans de l'aerolínia no varien: seguir augmentant el nombre de destins des del Prat, rebaixar els costos i llançar cada trimestre una innovació (la connexió wi-fi dins dels avions arribarà aquest any, va assegurar). Tot per continuar creixent i «contribuir al resultat de IAG i les nostres germanes», British Airways i Iberia.

Però Barcelona té un límit. Per això, Vueling vol replicar el que ha fet amb el Prat en altres aeroports d'Europa, és a dir, tenir altres hubs (bases on els passatgers poden arribar i connectar amb un altre destí amb un altre avió de la mateixa firma). El primer serà Roma-Fiumicino. A l'estiu ja comptarà amb 34 destins des d'aquest aeroport (24 són nous aquesta temporada). «Un passatger que vagi de Brussel·les a Catània pot anar fent escala a Barcelona i tornar via Roma», ha posat com a exemple Cruz. «Vueling serà aquest any tan gran a Roma com ho era al Prat l'any 2008», va destacar.