PUNTO BLANCO

Roba per a una salut millor

Josep-Ignasi Reixach.

Josep-Ignasi Reixach. / PUNTO BLANCO

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ

Després de més de 60 anys d'activitat, Punto Blanco ja està consolidada com a marca de mitjons, roba interior i de bany. El que els consumidors potser desconeixen d'aquesta empresa d'Igualada és que també té una línia de salut, en la qual desenvolupa peces destinades a persones que pateixen determinades malalties. «Per a nosaltres és obligatori investigar contínuament, ja que en el mercat els productes bàsics es copien. En la branca de la salut veiem una bona oportunitat de negoci», explica Josep-Ignasi Reixach, director general de Punto Blanco.

Una d'aquestes peces és el bòxer Ostomy, uns calçotets per a persones ostomitzades que ha estat registrat com a model d'utilitat. Una ostomia és una operació en què es fa una obertura abdominal perquè el pacient realitzi les seves necessitats (es practica, per exemple, en casos de càncer de bufeta). Les persones sotmeses a aquesta cirurgia han de portar una bossa adossada al cos la resta de la seva vida.

A Punto Blanco, van conèixer aquesta realitat després que Josep Calzada, director de producció d'Underwear, ho experimentés en primera persona. Es va adonar que hi havia una necessitat a cobrir en roba interior i ell mateix va liderar una recerca, que va donar com a resultat aquests calçotets que fan més còmoda la vida quotidiana del pacient (evita haver de portar un cinturó addicional, a l'utilitzar la goma del bòxer per penjar-hi la bossa). «Vaig aprofitar les circumstàncies i la meva posició a l'empresa per desenvolupar un producte que fos útil per als altres», explica Calzada.

El producte va sortir al mercat fa més d'un any i la valoració és molt positiva. «El client primer ha de descobrir que existeix, però una vegada el prova, repeteix. Es torna un client fidel», diu Reixach, que no descarta ampliar la gamma amb pijames.

Notícies relacionades

Punto Blanco dedica el 6% de la facturació -sobre unes vendes totals d'uns 20 milions el 2013- a recerca i desenvolupament (R+D). La crisi ha fet que avancin «més lentament», però segueixen destinant-hi recursos, afirma el seu director general.

Un dels seus programes més prometedors, en col·laboració amb altres empreses, és adherir als teixits nanopartícules amb medicaments, que podrien servir per a diabètics. És un projecte a llarg termini en el qual ja fa dos anys que treballen, però quan aconsegueixin resultats suposarà un salt molt important.