CIMERA DEL G-20
Obama elogia la recuperació de l'economia espanyola
El president dels Estats Units conversa uns minuts amb Rajoy abans de l'inici de la cimera del G-20
Putin alerta del risc d'una nova crisi econòmica
El president dels Estats Units, Barak Obama, ha manifestat al president espanyol, Mariano Rajoy, la seva satisfacció per la recuperació de l'economia espanyola. Els dos presidents han conversat durant breus minuts, mentre caminaven per un passadís del palau Constantí, a Sant Petersburg, camí del saló on estava a punt de començar la primera sessió de treball dels líders del G-20 a Rússia.
El senyal televisiu institucional del G-20 ha ofert imatges en directe de la conversa, durant la qual Mariano Rajoy estava acompanyat pel director del gabinet del president espanyol, Jorge Moragas. Segons fonts de la Moncloa, Obama ha saludat Rajoy i li ha dit que veu com l'economia espanyola s'està recuperant i que les reformes donen fruits. Rajoy li ha contestat que és cert, però que s'ha de seguir treballant, i Obama -sempre segons les mateixes fonts- li ha dit que ja ha donat instruccions al seu equip per concertar una entrevista entre els dos líders a Washington en els pròxims mesos.
Sessió de treball
Ja dins del saló de treball, al voltant d'una àmplia taula rodona, el president espanyol, en qualitat de convidat permanent, ha ocupat la seva butaca, al costat del president de la república del Kazakhstan, Nursultan Nazarbàiev.
Les regles del protocol han volgut que el president rus queda flanquejat pels mandataris d'Austràlia i Mèxic. La cadira assignada a Obama, per la seva part, està al costat de la de la presidenta de Brasil, Dilma Rousseff, que presumptament ha estat objecte d'espionatge pels serveis secrets nord-americans segons les informacions filtrades per l'agent Edward Snowden.
Nova crisi econòmica
Notícies relacionadesEn el seu discurs d'obertura de la cimera del G-20, Vladímir Putin ha advertit del risc d'una nova crisi econòmica, malgrat la millora en els mercats financers a causa de les mesures adoptades. "La nostra principal tasca, tornar l'economia a un creixement sostingut i equilibrat, lamentablement no s'ha complert, i això significa que els riscos sistèmics i les condicions per a una greu recaiguda de la crisi es mantenen", ha dit el president rus.
Reunions bilaterals
En el transcurs de les dues jornades, avui i demà, de la cimera del G-20, Rajoy preveu mantenir dues reunions bilaterals amb el president rus, Vladímir Putin, i el d'Indonèsia, Susilo Bambang. A més, segons fonts de la Moncloa, el primer ministre de la Gran Bretanya, David Cameron, ha sol·licitat a la delegació espanyola mantenir una trobada amb Rajoy, cosa que podria ser demà, al matí, amb Gibraltar com a tema central.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Agressió sexual El Conservatori del Liceu aparta el professor acusat de tocaments a una alumna
- Entre dimarts i dijous Catalunya activa per primera vegada aquest any el seu sistema d’avisos per calor extrema
- Després de la caiguda de Santos Cerdán Junts rebutja una qüestió de confiança a Sánchez, però li exigeix "garanties" de compliment
- Centenari de ‘Coses vistes’ El primer Pla compleix 100 anys: «Com a targeta de presentació és excepcional; gairebé tota la seva temàtica ja és aquí»
- Tribunals L’Audiència de Barcelona avala que continuï la investigació del cas Negreira