TRIBUTS

Els paquets de Fortuna, Ducados, Nobel, Camel i Winston pugen 10 cèntims a partir d'avui

Altadis i JTI segueixen els passos de Philip Morris (Marlboro, L&M i Chesterfield) després que el Govern elevés els impostos al tabac

1
Es llegeix en minuts

Els paquets deDucados, Fortuna i Nobel, marques estrella de la tabaquera Altadis, així com les deCamel i Winston, principals marques de Japan Tobacco International (JTI), pugen 10 cèntims d'euros a partir d'aquest divendres, segons una resolució del Comissionat del Mercat de Tabacs publicada avui al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

En concret, els paquets de Fortuna i Nobel passaran a costar 4,35 euros, des dels 4,25 euros actuals, mentre que els de Ducados negre elevaran el seu preu de 4,35 a 4,45 euros. El Ducados ros passa de 4,10 a 4,20 euros, i Brooklyn, la marca més rellevant d'Altadis en el segment de baix preu, s'incrementa 15 cèntims, fins als 3,95 euros per paquet.

JTI també eleva des d'avui els preus de les seves principales marques. Així, el paquet de Winston Blue, Winston Classic 100, Winston Red i Winston Silver s'encareixen 10 cèntims d'euro, fins als 4,35 euros, mentre que Winston Bluevolution (també en la seva versió tova) i Winston Evolution, tant dur com tou, passen a costar des d'avui 4,20 euros.

Per la seva part, el paquet de Camel incrementa el seu preu 10 cèntims d'euro, fins als 4,45 euros (tret del Camel Black i el Camel White, que es queden en 4,35 euros), igual que els de Coronas Clàssic dur i tou, que passen a costar 4,45 euros, des dels 4,35 euros anteriors.

Notícies relacionades

D'aquesta manera, Altadis i JTI segueixen els passos dePhilip Morris, que dimecres passat va pujar 10 cèntims el preude les seves marques més conegudes, entre ellesMarlboro, L&M i Chesterfield. La decisió d'aquestes tres companyies tabaqueres es produeix després que elGovern aprovés fa una setmana la modificació dels impostos del tabac.

El mercat de cigarrets ha registrat unes vendes de 763,96 milions de paquets fins a l'abril, fet que suposa un descens del 14,1% respecte a un any abans, pels quals es va facturar 3.139,5 milions d'euros, un 7% menys, segons dades publicades pel Comissionat per al Mercat de Tabacs. Davant d'aquest retrocés, la picadura va créixer un 46,4% en volum, fins a 2,30 milions de quilos, amb una alça en valor del 67,7%, fins a 340,97 milions d'euros.