José Miguel Blesa, el banquer del PP
El va fer arribar al lloc més alt de Caja Madrid el seu amic íntim José María Aznar

José María Aznar i Miguel Blesa, el 2006. /
José Miguel Blesa de la Parra (Linares, Jaén, 1947) pertany a la raça de banquers forjada al caliu de la política. La trajectòria de qui va ser president de Caja Madrid (ara integrada en Bankia) des del 1996 al 2010 exemplifica tots els pecats --sobretot la politització i l'excés de risc-- que van portar el sistema de caixes d'estalvis a la ruïna i, Espanya, al rescat europeu del seu sistema financer.
Blesa no va ser un president de caixa d'estalvis qualsevol. El va fer arribar al llloc més alt de Caja Madrid el seu amic íntim José María Aznar. Junts van preparar de joves l'oposició a inspectors d'Hisenda, van compartir pis a Logronyo i van mantenir una relació de confiança que perviu fins avui.
>>Llegiu la informació completa sobre la trajectòria de José Miguel Blesa al capdavant de Caja Madrid a e-Periódico.
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Iglesias justifica l’escola privada dels seus fills per la "pressió social"
- La pluja torrencial provoca riuades en diversos municipis
- EL disc de la setmana Pop agredolç i esplendor exòtica
- Barcelona protagonista Jordi Clos: mig segle divulgant els secrets de l’antic Egipte
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- TELEVISIÓ I MAS ¿Es pot opinar des de la tele pública?
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor