Reestructuració per la caiguda de les vendes

Seat retallarà 740 llocs de treball per reduir els números vermells

La companyia vol prescindir de 340 persones d'oficines i de 400 eventuals

Línia de producció de l’Audi Q3 a Martorell.

Línia de producció de l’Audi Q3 a Martorell. / EL PERIÓDICO

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES
BARCELONA

La direcció de Seat va informar ahir els sindicats que en els pròxims dies posarà en marxa un pla global de reducció de costos que inclourà una reducció de plantilla total de 740 empleats a Martorell i altres filials del grup i la supressió d'un torn de treball del model Ibiza. Fonts de l'empresa van justificar les mesures per la necessitat de millorar la productivitat després de la caiguda de vendes. L'ajust es produeix en un any crucial perquè és l'últim que havia donat Vokswagen perquè Seat deixi enrere les pèrdues.

L'empresa va manifestar la seva intenció de presentar un expedient de regulació d'ocupació (ERO) aquesta setmana, si no pacta altres alternatives, per portar a terme els 340 acomiadaments de personal no vinculat a la producció a tot el grup, que també inclou les filials de premses de Zona Franca, la de caixes de canvi Gearbox i el centre tècnic. El personal que no és de producció del grup Seat s'ha incrementat en els últim mesos fins a arribar a uns 4.000 treballadors.

A més, el pla també inclou el cessament d'activitat d'uns 400 empleats eventuals de l'ETT Unique a partir del 4 de març, quan està previst passar de tres torns a dos en la línia de l'Ibiza.

El comitè va exigir a la firma que abans de presentar l'ERO esgoti totes les mesures de flexibilitat interna i que negociï alternatives no traumàtiques per reduir els costos. La direcció va demanar als sindicats que plantegin aquestes propostes per negociar-les els pròxims dies.

La producció de l'Ibiza patirà una «rebaixa brutal» a partir del 4 de març amb la reducció del ritme de treball dels tres torns actuals a només dos, segons va destacar ahir el president del comitè i dirigent de la UGT, Matías Carnero, que va alertar dels efectes col·laterals en els proveïdors. Amb aquesta retallada, la marca produirà uns 300 vehicles menys al dia, cosa que farà «molt difícil», segons Carnero, arribar a les previsions de 165.000 unitats de l'Ibiza el 2013 i l'increment global d'un 14%. Pel dirigent sindical, la producció real se situarà «en un nivell semblant o fins i tot per sota de l'aconseguit el 2012». A partir del març, l'única línia de muntatge que es mantindrà amb tres torns serà la de l'Audi Q3.

Notícies relacionades

Els sindicats esperen que l'increment de producció del model León arran del llançament de la nova generació amb més versions de carrosseria compensi parcialment el descens de l'Ibiza i permeti la reincorporació en els pròxims mesos dels empleat d'Unique que han hagut de deixar l'empresa.

LA GENERALITAT MITJANÇA AMB NISSAN / A Nissan, l'altra gran fàbrica del motor catalana, el departament que dirigeix Felip Puig ha recollit la petició sindical de contactar amb Nissan per intentar que faci marxa enrere en la decisió de no produir a Barcelona un turisme nou que crearia un miler de llocs de treball a la Zona Franca. El primer sindicat a la planta, Sigen-USOC, va firmar ahir de forma simbòlica l'últim text damunt de la taula i va demanar a les altres centrals, UGT i CCOO, que també s'hi sumin.