OPERACIÓ EN EL SECTOR DEL TURISME
El gran repte de Barceló
Després de l'acord de compra d'Orizonia, la companyia balear ha d'afrontar una reestructuració per evitar duplicitats
Es convertirà en el primer grup turístic espanyol per facturació

Oficina de Barceló Viatges 8 La companyia balear creix. /
La companyia balear Barceló inicia una de les etapes més importants de la seva història. Quan completi l'operació de compra d'Orizonia (Iberojet, Vibo, Solplan), anunciada dilluns passat, es convertirà en el grup turístic espanyol més gran, no sense abans passar per un complex procés de reestructuració per integrar les dues grans estructures empresarials, amb les duplicitats que això implica.
L'adquisició d'Orizonia suposa una injecció de 40 milions d'euros per part de Barceló i està condicionada al vistiplau de les autoritats de Competència i al fet que els bancs creditors acceptin una quitació del deute d'Orizonia de prop del 80% -sobre un passiu de 620 milions d'euros-, que en el sector ja donen per acceptada.
Fonts coneixedores de l'operació destaquen que les dues companyies són molt complementàries: un dels punts forts de Barceló són els seus hotels, mentre que Orizonia, que en aquest àmbit és més feble, aporta operadors turístics potents com Iberojet i Viva Tours. També es valora l'aportació d'Orbest, l'aerolínia de vols xàrter, que permetrà a Barceló diversificar encara més el seu negoci. Es desconeix si es mantindran totes les marques, encara que en principi les que tenen més valor es conservaran després de l'adquisició.
En altres casos les duplicitats són inevitables. Una de les més evidents és la de la xarxa d'agències de viatges, que previsiblement es reduirà, sobretot tenint en compte que Barceló Viajes ha aplicat un ERO de reducció de jornada als seus empleats i que més d'una de les seves oficines estaran pròximes a altres agències de Vibo (antiga Viajes Iberia). Actualment, Barceló Viajes té més de 400 oficines, i Orizonia, unes 950 botigues, entre pròpies, franquiciades i associades.
Pagament de nòmines
Notícies relacionadesL'operació ha suposat un baló d'oxigen per a Orizonia, que afrontava seriosos problemes econòmics. De fet, una de les primeres mesures que es van adoptar després de l'aliança amb Barceló va ser que aquesta assumís el pagament de la nòmina de novembre dels més de 5.000 empleats d'Orizonia, que s'havia endarrerit uns dies.
El grup resultant suma una facturació pròxima als 4.000 euros anuals, de manera que se situaria per davant dels dos grans del sector: Globalia, que engloba l'aerolínia Air Europa, l'operador turístic Travelplan i les agències minoristes Halcón Viatges i Ecuador, entre altres marques (que va facturar 3.082 milions l'any passat) i Viajes El Corte Inglés, amb una xifra de negoci que va ser de 2.425 milions d'euros l'any passat.
- Baix Llobregat A la venda la mansió de luxe on va viure un exjugador del Barça a Gavà: espectacular i exclusiva
- Detectat un linx ibèric en llibertat a Catalunya
- Ple del Parlament Sílvia Orriols, als diputats de Junts: «Són la marca blanca d’Aliança. Benvinguts a l’extrema dreta»
- AVENÇ La IA com a aliada en el diagnòstic precoç, Tema del Diumenge
- Una llegenda blanca Cop de porta del Madrid a Modric