Oferta pública de compra d'accions al SECTOR AERI

Iberia vol el 100% de Vueling perquè sigui la seva 'low cost'

El hòlding de IAG pagarà 7 euros per acció per adquirir la líder al Prat

La Generalitat té por que l'operació comporti tornar a descuidar Barcelona

Avions de Vueling al Prat.

Avions de Vueling al Prat.

1
Es llegeix en minuts
S. SABRIÀ / J. M. BERENGUERAS
BARCELONA

El hòlding International Airlines Group (IAG), resultant de la fusió Iberia-British Airways, va llançar formalment ahir una opa sobre la companyia catalana Vueling per un import total de 113,4 milions d'euros, que es dirigirà sobre els 16,19 milions d'accions, representatives del 54,15% del capital social que no controla Iberia de la companyia que presideix Josep Piqué. La intenció de IAG és convertir Vueling en la seva «plataforma de baix cost».

IAG espera que l'oferta es completi durant la primavera del 2013, i pagarà 7 euros per acció de la firmalow cost, fet que suposa una prima del 27,97% respecte a la cotització a què va tancar dimecres Vueling abans de ser suspesa. Ahir va pujar més d'un 25% i va tancar a 6,85 euros. L'oferta serà formulada a través de Veloz Holdco, societat filial de IAG, i serà finançada amb els recursos interns del grup. Iberia es va comprometre a no desprendre's de cap dels 13,71 milions d'accions de Vueling, representatives del 45,85%, que ja con­trola.

«La posició de lideratge de Vueling a Barcelona, l'estratègia de creixement europea i la seva baixa estructura de costos té molt a oferir a IAG», va assegurar el conseller delegat de IAG, Willie Walsh. «Aquesta adquisició serà positiva per a Espanya. Mantindrem la base de Vueling a Barcelona i crearem nous llocs de treball a Espanya», va afegir. Vueling serà gestionada com una firma «operativament diferenciada», i el seu conseller delegat reportarà directament al conseller delegat de IAG, segons el hòlding.

Notícies relacionades

APOSTA / «Veiem amb preocupació l'opa perquè Vueling és la companyia que ha apostat per l'aeroport de Barcelona», mentre que Iberia s'ha retirat progressivament de les instal·lacions i «ha concentrat les seves activitats a Madrid», va assegurar ahir el conseller de Territori i Sostenibi­litat, Lluís Recoder. I és que, en els ­últims anys, mentre Iberia ha reduït totes les seves operacions a Barcelona a només el pont aeri, Vueling s'ha convertit en la líder de la instal·lació, amb més del 30% de quota. Des de l'aerolínia van assegurar estar «molt tranquils» i van reafirmar els plans de fer créixer el Prat el 2013: uniran Barcelona amb almenys 100 destins.

L'oferta està subjecta a l'aprovació del 90% dels drets de vot de Vueling que no són d'Iberia.