ANIVERSARI EMPRESARIAL A L'ALT EMPORDÀ
Una flama en la foscor
L'empresa familiar Ceras Roura compleix cent anys amb una salut excel·lent H Preveu augmentar la facturació un 15% amb l'increment de les vendes en el mercat exterior

Espelmes 8 La fàbrica de Ceras Roura, a Figueres. /
En una època en què el pessimisme tenyeix de negre l'horitzó empresarial, una flama brilla amb força al cel de Figueres (Alt Empordà). Una llum que no parpelleja davant les escomeses de la tramuntana econòmica actual, perquè s'alimenta de les 3.200 tones d'esplemes que produeix anualment Ceras Roura. Un paradigma de l'empresa familiar catalana que el 2012 compleix un segle de vida amb una salut excel·lent. Amb una facturació de nou milions d'euros, els seus propietaris preveuen augmentar-la un 15% els pròxims tres anys. En gran mesura gràcies a les exportacions, que passaran del 20% al 35% del total de vendes.
«El 1912, Sebastià Roura, que era pare caputxí i havia tornat de missions, va començar a elaborar productes litúrgics per a consum propi i per a altres capellans. Com que cada vegada hi havia més demanda, va cridar un germà que era barber (Genís Roura) perquè l'ajudés»,explica Xavier Roura, director general de la companyia i membre de la quarta generació de responsables de l'empresa.
De productes litúrgics (ciris, llums d'oli i carbons per a encensers), Ceras Roura ha passat a fabricar espelmes de tota mena (decorades, perfumades, repel·lents d'insectes) que es venen en 24 països i amb clients de l'envergadura de Mercadona, Alcampo, Carrefour, Eroski, Bon Preu, Consum, Natura, Jardiland o Perfumeries Júlia.
Durant aquests cent anys, l'empresa ha viscut algunes vicissituds, com l'incendi que va destruir completament la fàbrica de Figueres el 1998.«Ens vam plantejar tancar, però el suport de clients, proveïdors i treballadors ens va ajudar a continuar»,recorda Xavier Roura, que va superar a base de sacrificis i esforç els nou mesos que es va trigar a construir la fàbrica actual.«No només no vam perdre ni un client, sinó que vam augmentar la facturació», diu amb orgull.
Entre els plans de l'empresa figura l'impuls de la fabricació d'espelmes amb ceres vegetals en lloc de ceres minerals (parafina), procedents de derivats del petroli. L'empresa és pionera en aquest camp a Espanya i ja elabora un 25% de la producció amb aquest producte.
Xavier Roura ha incorporat a l'empresa els seus fills Miquel (responsable d'exportació) i Xènia (control qualitat), mentre que la seva dona, Tati Roig, assumeix l'àrea de màrqueting. Roura és un defensor acèrrim de l'empresa familiar, a la qual només li veu una pega:«Quan ens reunim a dinar a casa comencem parlant de qualsevol cosa i sempre acabem debatent sobre espelmes».
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- TELEVISIÓ I MAS ¿Substitut? El pitjor possible
- Barcelona, protagonista La Central obre la seva nova llibreria a Consell de Cent
- Mundial de MotoGP Marc Márquez aconsegueix que els rivals el vegin imbatible
- La ronda francesa Sense Juan Ayuso no hi ha paradís al Tour
- Waterpolo Espanya s’ensorra davant Hongria i lluitarà pel bronze contra els EUA